kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴

حضور فعال مجمع خیرین سلامت در مبارزه با ویروس کرونا

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اقدامات این مجمع در مبارزه با کرونا را تشریح کرد.



به گزارش کیهان، حسینعلی شهریاری در نامه‌ای به سعید نمکی وزیر بهداشت درباره اقدامات مجمع خیرین سلامت کشور در مبارزه با کرونا اعلام کرد؛ مجمع خیرین سلامت کشور از آغاز اقدامات ملی به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تلاش‌ها و اقدامات متعددی را از طریق شبکه‌های مجامع استانی در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت نیکوکاران و خیرین ارجمند و در هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی به عمل آورده است.
در بخشی از این نامه، شهریاری با اشاره به آمادگی خیرین برای تامین مالی هزینه تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به منظور تامین نیاز دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها اهم اقدامات مجمع خیرین سلامت را به شرح زیر اعلام کرده است:
 - سازماندهی مجامع خیرین سلامت استانی برای تشویق و ترغیب خیرین ارجمند جهت مشارکت در این عزم ملی. در این ارتباط بالغ بر 50 میلیارد تومان جلب مشارکت‌های مردمی به عمل آمده است که روند این کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی همچنان ادامه دارد. تنها مجمع خیرین سلامت استان قم بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان شامل:‌ تهیه۵۰ دستگاه ونتیلاتور و یک دستگاه سی‌تی‌اسکن و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده و مجمع خیرین سلامت کاشان بالغ بر ۶ میلیارد تومان تجهیزات و ۱۱۰ دستگاه اکسی‌متر و لوازم حفاظتی و دستکش و مواد ضد‌عفونی‌کننده از طریق خیرین جذب به عنوان نمونه تهیه نموده‌اند. همچنین مجامع خیرین سلامت استان‌های گیلان و شیراز و سایر استان‌ها نیر کمک‌های چشمگیری در ایجاد کارگاه‌های دوخت ماسک و تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و سایر تجهیزات مورد نیاز  از طریق خیرین داشته‌اند.
- اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و ایجاد پویش‌های مختلف مردمی و توزیع گسترده بروشور‌های آشنایی با ویروس کرونا و راه‌های انتقال و پیشگیری از آن از طریق مجامع استانی و خیریه‌ها و سازمان‌های فعال در امر سلامت با هدف پیشگیری از از انتشار ویروس و شعار در خانه بمانیم.
- فعال نمودن شورای مشارکت‌های زنان از طریق ۵۴ شعبه دایر در سراسر کشور با عنایت به نقش زنان خیر و نیک‌اندیش و علاقه‌مندی و تاثیرگذاری ایشان در جلب کمک‌های مردمی و راه‌اندازی کارگاه‌های دوخت ماسک و لباس‌های ایزوله و تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع آن بر اساس اعلام نیاز دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها.
- حمایت و ایجاد روحیه در خانواده‌های پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی و پیگیری و سازماندهی و استفاده از نیروهای داوطلب مردمی و علاقه‌مند به خدمت در بخش‌های مختلف در مراکز بهداشتی ودرمانی تحت نظارت دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های مورد نیاز.