kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
چین

تردید در فصلی بودن کرونا

متخصصان و پزشکان چینی هشدار دادند هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که تایید کند ویروس کرونا یک ویروس فصلی است و مانند ویروس آنفلوآنزا با فرارسیدن فصل گرما کم‌اثر یا نابود می‌شود.





به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، «ژونگ نانشان» پزشک برجسته چینی که در سال 2003 نیز ویروس سارس را برای اولین‌بار شناسایی کرده بود اعلام کرد کرونا با آنفلوآنزا تفاوت‌های زیادی دارد و بررسی‌های وی و همکارانش نشان می‌دهد که اگرچه ویروس کرونا در مقایسه با سارس و مرس کمتر کشنده است، اما بسیار مسری‌تر است و همین مسئله مقابله با آن را به شدت دچار مشکل می‌کند.
در شرایطی که نرخ مرگ و میر کرونا در حدود یک درصد است، این رقم در مورد سارس و مرس به ‌ترتیب به 10 و 30 درصد می‌رسد.
به گفته «ژونگ نانشان»، هنوز شواهدی به دست نیامده که نشان دهد بیماری کرونا در آینده به یک بیماری عادی و قابل مهار مبدل می‌شود. هنوز علت شکل‌گیری و همه‌گیر شدن این ویروس مشخص نشده و مشخص نیست آیا ارتباطی بین این ویروس و تغییرات آب و هوایی و شرایط زیستی در حال تحول در کره‌زمین وجود دارد یا خیر.
از نظر این متخصص و همکاران او در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در چین تنها راه مقابله با این مشکل رعایت نکات بهداشتی توسط مردم سراسر جهان با هدف بیمار نشدن آنهاست تا پزشکان با خرید وقت و زمان کافی بتوانند راه‌حل قطعی برای مقابله با این ویروس موذی بیابند.