kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
یک مسئول سازمان حمایت اعلام کرد

رسیدگی به 70 درصد شکایات مردمی در زمینه گرانفروشی

یک مسئول سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از رسیدگی به 70 درصد شکایات مردمی خبرداد.




سید مجتبی سجادی اظهار داشت: از سوی اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به منظور نظم‌دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، بازرسی‌های مستمری صورت گرفته است.
وی افزود: تعداد 10 هزار و 165 گشت مشترک بازرسی توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی انجام شده، که منجر به تشکیل 4505 پرونده تخلف به ارزش حدود 230 میلیارد ریال گردیده است که جهت بررسی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: جمعاً 18 هزار و 473 فقره شکایت مردمی درخصوص تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان‌ها دریافت شده که از این تعداد به 70 درصد شکایات رسیدگی شده و 30 درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط می‌باشد.
سجادی اضافه کرد: عمده‌ترین گزارش مردمی در بخش کالایی، عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به تعمیر خودرو سبک و رستوران غذا‌خوری بوده که عمده تخلفات مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است. به جز عملکرد بازرسی در استان‌ها، تعداد پنج فقره پرونده کلان، در همین مدت توسط کارشناسان این سازمان تکمیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است.
مردم در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته است با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه و یا از طریق تلفن (124)، حضوری، کتبی، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیک www.cppo.ir، سایت (ir.124) و اپلیکیشن می‌توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند.
در همین زمینه، حسین مدرس خیابانی، قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامه‌ای خطاب به روسای اتاق‌های بازرگانی و اصناف ایران و نیز سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت 31 استان کشور از آنها درخواست کرد تا تمامی واحدهای تحت پوشش صنوف و اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور، ضمن افزایش تولید و رعایت حال هموطنان در ارایه نرخ‌های مصوب و عرضه کالاها و ارزاق عمومی، موادشوینده و ضدعفونی‌کننده، در سراسر روزها حتی ایام تعطیلات (به جز اول فروردین)، بدون وقفه و در تلاشی سازنده و ماندگار، برای تامین مایحتاج مردم بکوشند.
به گزارش شاتا، وی در این بخشنامه اعلام کرده است: این روند تا پایان فروردین 99 ادامه داشته و تمامی شبکه‌های حمل ‌و نقل منطقه‌ای و کشوری مکلف هستند نهایت همکاری را در نقل و انتقال کالاهای مورد نیاز مردم به کار بندند؛ ضمن اینکه واحدهای نظارتی استانی نیز، باید وظیفه خطیر و دقیق نظارت را به خوبی انجام دهند.