kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد

انتخابات فدراسیون دوومیدانی باطل شد/سرپرست جدید به زودی معرفی می‌شود

بنا بر اعلام وزارت ورزش و جوانان انتخابات فدراسیون دوومیدانی باطل شد و سرپرست جدید این فدراسیون به زودی معرفی می‌شود.



سرویس ورزشی-

19 اسفندماه بود که وزارت ورزش با وجود شیوع کرونا در سراسر کشور و درخواستی که هیئت‌های استانی دوومیدانی داشتند، تصمیم به برگزاری این انتخابات گرفت. خیلی از رؤسای هیئت‌ها در مجمع حضور پیدا نکردند، اما معاون وزیر ورزش به عنوان رئیس‌مجمع اعلام کرد انتخابات شکل قانونی دارد و حتی از ارسال یک رای با فکس خبر داد!
حالا بعد از گذشت چند روز و اعتراض و شکایت مجید کیهانی، رئیس‌فدراسیون در 4 سال اخیر وزارت ورزش تصمیم به تکرار انتخابات گرفته است. این در حالی است که همه در این روزها منتظر صدور حکم ریاست افشین داوری بودند.
مهدی علی نژاد با‌اشاره به اهمیت رشته دوومیدانی اظهار داشت: این رشته در المپیک رشته‌ای است که هم ما سهمیه گرفتیم و هم امید به مدال وجود دارد، وزارت ورزش و جوانان تصمیمش بر این بود که شرایط اداره فدراسیون را با رئیس‌داشته باشد و به خاطر اینکه ثبات مدیریتی داشته باشیم و از بلاتکلیفی دوران سرپرستی خارج بشویم به خصوص در ایامی که نزدیک به المپیک هستیم.انتخابات را برگزار‌نماییم.
وی ادامه داد: در همین راستا ما تمام تلاش خود را کردیم که مجمع انتخاباتی را به صورت قانونی برگزار کنیم و تمام تمهیدات لازم را هم‌اندیشیدیم و مجمع هم برگزار شد در روز مجمع هم با توجه به جمیع جهات، مشکل خاصی را ملاحظه نکردیم و انتخابات شکل گرفت.
علی نژاد توضیح داد: بعد از انتخابات با بعضی از اعتراضات توسط برخی افراد که حضور پیدا نکرده بودند و نمایندگانشان حضور داشتند، مواجه شدیم و مدعی شدند که نمایندگان توسط خود این‌اشخاص معرفی نشدند که چند هیئت این شرایط را داشتند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: در این مدت هفت- هشت روز ابعاد مختلف موضوع را بررسی کردیم. با طرف‌های موضوع صحبت کردیم و به صورت موشکافانه و با دقت به خاطر حساسیت که در قانونگرایی وزارت ورزش و جوانان دارد، موضوع را بررسی کردیم و نهایتا جمع‌بندی این شد که یکی از رؤسای هیئت‌ها نامه معرفی که ارسال شده از سوی دبیر هیئت بوده، هر چند که بعد اعلام کردند که دبیر معرفی شده مشکلی ندارد اما به واسطه اینکه ما می‌خواهیم آیین نامه و ملاحظات قانونی را رعایت کنیم و قواعد و قوانین برای ما مهم است و اینکه در آن نامه که روز مجمع ارائه شده، رئیس‌هیئت امضا نکرده است. در نتیجه عملا ما یک رای را نمی‌توانیم منظور کنیم و این بدان معناست که اعضای حاضردر مجمع از دو سوم کمتر خواهد شد و هر چند اکثریت مجمع حضور داشتند اما چون الزام به دو سوم برای رسمیت یافتن است، جمع‌بندی این شد که انتخابات را تجدید کنیم. بنابراین با انتصاب سرپرست جدید سعی می‌کنیم انتخابات را در اولین فرصت برگزار کنیم.
علی نژاد گفت: وزارت ورزش و جوانان تلاش کرد که فدراسیون دوومیدانی چون المپیکی است با ریاست اداره شود ولی متاسفانه هم شرایط حاکم بر کشور به دلیل کرونا و هم اینکه تحریک بعضی از افراد خاص باعث شد که شرایط مجمع به گونه دیگری رقم بخورد اما آنچه برای ما مهم بود اینکه مجمع بدون جهت گیری به فرد یا نامزد خاص برگزار شد و کاملا بی‌طرف بودیم اما حالا شرایط به گونه‌ای شد که مجبور شدیم فدراسیون را با سرپرست در چند ماه آینده اداره کنیم ولی قطعا پشتیبانی‌های حرفه‌ای اداری و مالی وزارت ورزش و جوانان از این رشته زیبا و المپیکی ادامه خواهد داشت و به قهرمانان خودمان قول می‌دهم که هیچ نگرانی و دغدغه‌ای برای آنها وجود نخواهد داشت.
گزارش تخلفات به سازمان بازرسی
وزارت ورزش در شرایطی دیروز به این نتیجه رسید که انتخابات فدراسیون دوومیدانی غیرقانونی بوده که پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان و حتی نامزدهای رقیب افشین داوری به نحوه برگزاری انتخابات گلایه داشتند. حتی پس از انتخابات مجید کیهانی رئیس‌سابق فدراسیون در گفت‌و‌گویی با خبرنگاران اظهار داشت: در روز انتخابات اصراری دیدم که به هر قیمتی باید انتخابات برگزار شود و 6 مورد تخلف هم صورت گرفت.
رئیس‌سابق فدراسیون دوومیدانی گفت: اگر عدم برگزاری انتخابات در ساعت مقرر را هم به تخلفات اضافه کنیم تعداد آنها به عدد 7 می‌رسد. 22 نفر از رؤسای هیئت‌های استانی که عضو مجمع فدراسیون هستند و در جلسه غایب بودند و متاسفانه نمایندگی برای استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر و خراسان جنوبی در نظر گرفته شده بود. این در حالی بود که مدارک مربوط به آنها بررسی نشده بود. بنده تخلفات را به سازمان بازرسی گزارش کرده‌ام.