kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

با تصمیم یوفا یورو 2020 به تعویق افتاد

اتحادیه فوتبال اروپا دیروز تصمیم گرفت تا رقابت‌های یورو 2020 به تابستان سال بعد موکول شود.



سرانجام چیزی که همه انتظارش را داشتند اتفاق افتاد و اتحادیه فوتبال اروپا تصمیم به تعویق رقابت‌های یورو 2020 گرفت.
پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تمام لیگ‌های معتبر اروپایی برگزاری یورو 2020 نیز در‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. 5 لیگ معتبر اروپا سه هفته بازی‌های‌شان را به تعویق‌انداختند و به این ترتیب به پایان رساندن بازی‌ها در زمان از پیش تعیین شده غیر ممکن شد.
قرار بود دیروز 55 عضو اتحادیه یوفا از طریق ویدیو کنفرانس جلسه‌ای برگزار کنند که مهم‌ترین خروجی آن به برگزاری یا تعویق یورو 2020 مربوط می‌شد و در نهایت مشخص شد که این بازی‌ها تا تابستان سال بعد به تعویق خواهد افتاد. این تصمیم نه تنها برای شیوع کرونا که برای به پایان رساندن لیگ‌های اروپایی اتخاذ گردید و به نوعی اجتناب ناپذیر هم بود. یورو 2020 قرار بود در 12 کشور مختلف و در ماه ژوئن برگزار شود و گفته می‌شود یوفا قصد دارد به خاطر تعویق این بازی‌ها غرامتی 300 میلیون یورویی از کشورها دریافت کند.یوفا معتقد است برای برگزاری یورو 2020 در تابستان سال بعد به این مبلغ نیاز خواهد داشت. لیگ‌های اروپایی اولویت خود را به پایان رساندن فصل جاری می‌دانند. این لیگ‌ها علاقه چندانی به تعطیلی کامل بازی‌های خود نداشتند چرا که می‌دانند باشگاه‌های ناراضی ممکن است آنها را با دعواهای حقوقی مواجه کنند که شرایط را به شدت پیچیده خواهد کرد. اکثریت باشگاه‌های اروپایی امیدوار بودند ادامه فصل لیگ‌هایشان در ماه‌های مه و ژوئن ادامه پیدا کرده و به پایان برسد.
به این ترتیب حالا لیگ‌های متعبر اروپایی فرصت کافی را خواهند داشت تا در ماه‌های می‌و ژوئن ادامه بازی‌ها را برگزار کنند و از خطر نیمه تمام ماندن رها شدند.
کوپا آمه‌ریکا هم سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود
کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اعلام کرد کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۰ یک سال بعد برگزار می‌شود. به گزارش آس، کوپا آمه‌ریکا در سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهد شد. پس از اینکه یورو یک سال به تعویق افتاد Conmebol (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) تصمیم مشابهی گرفت و مهم‌ترین رقابت‌های ملی در قاره آمریکای جنوبی را به خاطر شیوع ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق‌انداخت.
کوپا آمه‌ریکا که به میزبانی دو کشور آرژانتین و کلمبیا است، قرار بود یازدهم ژوئن سال ۲۰۲۰ آغاز شود و یازدهم جولای به پایان برسد. با این حال شیوع ویروس کرونا اجازه نداد این اتفاق رخ دهد. این بازی‌ها یک سال به تعویق افتاد تا همه چیز به حالت عادی برگردد.