kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

خواندنی از ورزش ایران



*با تصمیم وزارت ورزش و جوانان محمدرضا مقصودلو که سابقه ریاست فدراسیون کبدی را دارد به عنوان سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد انتخاب شد.وزارت ورزش در حالی برای این فدراسیون سرپرست جدید انتخاب کرده است که دلیل برکناری‌هاشم اسکندری از ریاست فدراسیون هنوز اعلام نشده است. هرچند پیش از این اعلام شده بود وی به دلیل برخی مشکلات از این مسئولیت کنار گذاشته شده است.
*محمدرضا میرشفیعی سرپرست انجمن پاراوزنه برداری از شروع تمرینات پاراوزنه‌برداری از ۱۵ فروردین در کیش خبر داد و گفت: امیدوارم مشکلی برای برگزاری این اردو از نظر ویروس کرونا نداشته باشیم.وی گفت: دور جدید از تمرینات ورزشکاران پارالمپیکی با حضور سامان رضی و علی اکبر غریب شی در وزن ۱۰۷ کیلوگرم، منصور پورمیرزایی در مثبت ۱۰۷ کیلوگرم، حامد صلحی پور در ۹۷ کیلوگرم، روح الله رستمی در ۸۰ کیلوگرم، نادر مرادی در ۷۲ کیلوگرم و امیر جعفری در ۶۵ کیلوگرم از ۱۵ فروردین در کیش آغاز می‌شود و تا
۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. البته در ۱۰۷ کیلوگرم از بین سامان رضی و علی اکبر غریب شی تنها یک وزنه بردار راهی توکیو خواهد شد که در حال حاضر سامان رضی شرایط بهتری نسبت به غریب شی دارد. ضمن اینکه برپایی این اردو بستگی به وضعیت ویروس کرونا در کشور دارد که اجازه برپایی این اردو را به ما بدهد یا خیر؟سرپرست انجمن پاراوزنه برداری همچنین از لغو مسابقات بین‌المللی پاراوزنه برداری به میزبانی فزاغ امارات خبر داد و گفت: این مسابقات آخرین مرحله برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو بود که از ۲۵ فروردین در امارات برگزار می‌شد، قرار بود با ۶ وزنه بردار در این تورنمنت شرکت کنیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس امارات مسابقات را لغو و به زمان دیگری موکول کرد.
*با حکم مسعود سلطانی فر وزیر ورزش که دیروز صادر شد، فرهاد نیکوخصال به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج معرفی شد.نیکوخصال جایگزین مهردادپهلوان زاده شده که دوره ریاستش در فدراسیون شطرنج بیست و چهارم اسفند به پایان رسید.
*سخنگوی فدراسیون کشتی به علاقه مندان به این ورزش اطمینان داد که حسن یزدانی هیچ کسالتی ندارد. در حالی که پدر حسن یزدانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌، اما حال او در بیمارستان رو به بهبود است، برخی از علاقه مندان به ورزش نگران حال قهرمان کشتی جهان و المپیک بودند.حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون کشتی دیروز با تایید خبر ابتلای پدر و مربی بدنساز حسن یزدانی به ویروس کرونا و بهبود حال پدر این قهرمان کشتی گفت: خودم با حسن یزدانی تماس گرفتم و الحمدلله شرایط خودش خوب است و هیچ کسالتی ندارد. پدرش و مربی بدنسازش به کرونا مبتلا شده‌اند که در قرنطینه خانگی هستند و این طور که پیداست وضعیت شان بهتر شده است. حسن یزدانی تمریناتش را با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد، پیگیری می‌کند.با این شرایط به نظر می‌رسد نگرانی بابت حسن یزدانی وجود ندارد و او باید با مراقبت از خود در این روزها خودش را برای آغاز دوباره تمرینات بعد از تعطیلات نوروز آماده کند.