kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

سایه شوم کرونا بر سرپناهجویان در مرزهای یونان

کارشناسان هشدار دادند، جان هزاران پناهجو در شرایط پر ازدحام اردوگاه‌های مرزی یونان، به خاطر شیوع کرونا، در معرض خطر است.



«فرانک والتر‌اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان، شرایط پناهندگان در اردوگاه‌های مرزی یونان را بسیار دراماتیک خواند و گفت: کودکان، زنان و مردان ساکن این اردوگاه‌ها در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که ویروس کرونا به سرعت در حال پیشروی در جهان است. به گفته کارشناسان، در صورتی که پای ویروس به این جمعیت رها شده برسد، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.
 در همین رابطه، «فلورین وستفال» مدیر بخش آلمانی سازمان پزشکان بدون مرز، هشدار داد که پناهندگان در یونان تحت شرایط غیر انسانی زندگی می‌کنند. وی درباره هجوم بحران کرونا در این شرایط هشدار داد و  گفت : این غیر ممکن است که در شرایط غیر بهداشتی اردوگاه «موریا»ی جزیره «لسبوس» یونان، شیوع این بیماری را کاهش دهیم. وستفال گفت که این اردوگاه باید فورا تخلیه شود و پناهجویان به منطقه امن‌تری منتقل گردند.
در کمپ موریا و اطراف آن در حال حاضر حدود 19 هزار پناهنده زندگی می‌کنند که تعداد آنها حدود 10 برابر بیش از ظرفیت واقعی اردوگاه مذکور است. به گفته کارشناسان، خطر شیوع گسترده کرونا بین پناهندگان این اردوگاه، که شرایط بهداشتی بسیار بدی دارند، بالا
است.
خبر دیگر اینکه اردوگاه پناهندگان موریا دیروز دچار آتش سوزی شد و بر اثر آن، یک کودک 6 ساله جان خود را از دست داد.