kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

نیویورک تایمز: کشتار مسلمانان در هند کار مشترک پلیس و هندوهای افراطی است

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که شواهد بیشتری پدیدار شده که نشان می‌دهد پلیس هند در خشونت علیه مسلمانان دخیل بوده‌ و علاوه‌بر آن، در بسیاری موارد خود را کنار کشیده‌ است تا هندوهای افراطی، مسلمانان را قتل عام کنند.

«نیویورک‌تایمز» در گزارشی به خشونت‌های نیروهای امنیتی هند علیه مسلمانان‌اشاره کرد و نوشت، شواهد بیشتری نمایان شده است که نشان می‌دهد پلیس هند ماه گذشته میلادی (اواخر فوریه-اوایل اسفند) در خشونت علیه مسلمانان دخیل بوده است و یا این‌که در حین حملات هندوهای افراطی به مسلمانان هیچ‌گونه مداخله‌ای نکرده و شاهد قتل عام مسلمانان بوده است. درگیری‌ها در پایتخت هند بعد از آن آغاز شد که هندوها با تجمعات اعتراضی مسلمانان در اعتراض به قانون جنجالی اعطای شهروندی مخالفت کردند و هندوها نیز در اقدامی خشونت‌آمیز، به چندین مسجد و تجمعات مسلمانان در دهلی‌نو‌، پایتخت هند، حمله کردند.
این گزارش به روایت یک شاهد محلی نیز‌اشاره می‌کند که پنجم اسفندماه (24 فوریه) در حین بازگشت به خانه خود در بحبوحه درگیری‌ میان مسلمانان و هندوها در اعتراض به قانون جنجالی اعطای شهروندی هند به اقلیت غیرمسلمان بود. این نقاش مسلمان گفت زمانی که شاهد درگیری میان مسلمانان و هندوها در دهلی‌نو شد از افسران پلیس درخواست کمک کرد که به اعتقاد وی کار‌اشتباهی مرتکب شد. طبق این گزارش، افسران پلیس با شنیدن درخواست کمک این فرد، او را به زمین پرت کردند و سر وی دچار شکستگی شد و شروع به ضرب و شتم وی و چندین مسلمان دیگر کردند.
با قدرت گرفتن هندوها در دوران نخست‌وزیری «نارندرا مودی»، هند متحمل بدترین خونریزی‌های فرقه‌ای در طی سال‌های اخیر بوده است و رهبران حزب حاکم هندو-ملی‌گرای «بهاراتیا جاناتا» آشکارا علیه مسلمانان اتهام‌زنی می‌کنند. در ماه‌های اخیر، مودی یکسری سیاست‌هایی را در پیش گرفته که تا حد زیادی علیه مسلمانان است که یکی از آنها لغو خودمختاری «جامو و کشمیر»، تنها ایالت هند با اکثریت جمعیت مسلمان، بوده است.
این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشته است که در حال حاضر شواهد زیادی موجود است که نشان می‌دهد پلیس دهلی‌نو که تحت فرماندهی مستقیم دولت مودی است و افسران مسلمان بسیار بسیار‌اندکی دارد، به طور هماهنگی اقداماتی را علیه مسلمانان انجام داده‌اند و بارها اواخر فوریه (اوایل اسفندماه) به طور فعال به اوباش هندو در حمله به مسلمانان و سوزاندن خانه‌های آنها و هدف گرفتن خانواده‌هایشان در دهلی‌نو کمک کرده‌اند.
وزارت کشور هند به دلیل عملکرد ضعیف نیروهای پلیس در قبال خشونت‌های دهلی‌نو مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال نیروهای پلیس هند هرگونه تأثیرپذیری از دولت مرکزی در انعطاف در مقابل مهاجمان هندو را رد می‌کنند. وزارت کشور هند نیز تاکنون به درخواست‌های متوالی خبرنگاران برای اظهارنظر درباره این رخدادها پاسخ نداده است.