kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

رئیس‌سابق دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آینده این رژیم را تاریک خواند

رئیس‌سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) طی سخنانی، آینده این رژیم را «بد یا بسیار بد» خواند.



«کرمی جیلون» طی سخنانی، آینده تاریکی را برای اسرائیل ترسیم کرد و گفت که آینده این رژیم «بد یا بسیار بد» خواهد بود. وی در این باره تأکید کرد، اگر اسرائیل طرح « دونالد ترامپ» موسوم به «معامله قرن» را اجرا کند، دست یک عقیده دینی راستگرای افراطی را بازخواهد گذاشت و همین مسئله منجر به ایجاد آشوب خواهد شد.
به گزارش ایسنا، جیلون در مصاحبه با روزنامه عبری‌زبان‌هاآرتص افزود، دو سناریو برای آینده اسرائیل وجود دارد که یکی بد و دیگری بدتر است.
ازجمله سناریوهایی که رئیس‌سابق شاباک پیش‌بینی کرد طی چند ماه و یا چند سال آینده برای اسرائیل رخ دهد، «حمله تروریستی وحشتناک» به کلیسای «سیده عذرا» در قدس‌اشغالی توسط گروه موسوم به «شباب قمه التل» است. وی ادامه داد، «تروریست‌های یهودی» دیگر در خفا فعالیت نکرده و درحاشیه نخواهند بود.
جیلون در ادامه تصریح کرد، اما سناریوی بدتری که درپی انتخابات اخیر کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رخ می‌دهد؛ تشکیل دولت وحدت متشکل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی و بنی گانتس، رهبر حزب آبی ـ سفید است. رئیس‌سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پایان پیش‌بینی کرد که این رژیم در آینده رنگ آرامش را نخواهد دید و هر دولتی که زمام امور را به دست بگیرد چه دولت راستگرا و چه دولت چپ، تا جایی که بتواند حقیقت را مخفی می‌کند.