kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
کشف سلاح شیمیایی از گروه‌های مسلح

مسکو: تروریست‌ها 19 بار آتش بس در ادلب را نقض کردند

رئیس ‌مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که تروریست‌های مسلح در استان «ادلب»، ۱۹ بار آتش‌بس در این منطقه را نقض کردند. در همین حال، خبر رسید که از مناطق آزاد شده این استان، مواد شیمیایی کشف شده است.




« اولگ گوراویلوف» گفت که ظرف ۲۴ ساعت گذشته گروه‌های مسلح، ۱۹ بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این نیز مرکز آشتی روسیه اعلام کرده بود که افراد مسلح شش بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» پنج‌شنبه گذشته در مسکو تصمیماتی را درخصوص کاهش تنش در ادلب سوریه گرفته‌اند، که از جمله آنها، اعلام آتش‌بس شش روزه درادلب و ایجاد گذرگاه امن در برخی نقاط بوده است.
رئیس‌جمهور ترکیه در تازه‌ترین اظهارات، ادعا کرد که این کشور به هیچ عنوان قصد الحاق یا‌اشغال بخشی از خاک سوریه را ندارد و انجام عملیات در ادلب «حق» ترکیه بوده است!
کشف مواد شیمیایی
نظامیان سوری در شهر« السراقب » استان ادلب دیروز مواد سمی را پیدا کردند که نشان دهنده تلاش تروریست‌ها برای انجام یک سناریوی شیمیایی جدید علیه دولت دمشق بوده است.
به گزارش ایسنا، یکی از افسران ارتش سوریه گفت: در هنگام عملیات تفتیش، بمب‌هایی پیدا شد ندکه حاوی ماده شیمیایی سمی بوده‌اند.