kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

ترامپ برای سومین بار رئیس‌کارکنان کاخ سفید را بر کنار کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه روند برکناری‌‎ مقام‌های دولتش، برای سومین بار رئیس‌کارکنان کاخ سفید را تغییر داد.



 برکناری مقامات در دولت ترامپ همچنان ادامه دارد و رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از برکناری «میک مولوینی» سومین رئیس‌کارکنان کاخ سفید در دولتش خبر داد.ترامپ در توئیتی نوشت: «من خرسندم که اعلام کنم مارک مدوز نماینده مجلس نمایندگان رئیس‌کارکنان کاخ سفید خواهد شد. من مارک را برای مدت‌ها طولانی می‌شناسم و با او کار کرده‌ام و رابطه خیلی خوبی داریم»
اعلام برکناری «مولوینی» از ریاست کارکنان کاخ سفید و تعیین «مدوز» به عنوان جانشین او در شرایطی صورت گرفته که از ژانویه ۲۰۱۷ و آغاز به کار دولت ترامپ تاکنون چهار نفر این منصب را برعهده داشته‌اند. تاکنون «رینس پریباس» رئیس‌پیشین کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، «جان کلی» ژنرال بازنشسته و وزیر پیشین امنیت داخلی دولت ترامپ و میک مولوینی از ریاست کارکنان کاخ سفید برکنار شده‌اند. مولوینی پیش از انتخاب به عنوان رئیس‌کارکنان کاخ سفید، مدیر دفتر مدیریت بودجه دولت آمریکا بود.
«مارک مدوز» ۶۰ ساله، رئیس‌جدید کارکنان کاخ سفید نماینده جمهوری‌خواه مردم ایالت کارولینای شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا است و برای آغاز به کار در کاخ سفید باید از کنگره انصراف
دهد.