kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶

تظاهرات گسترده مردم بنگلادش علیه کشتار مسلمانان در هند

هزاران بنگلادشی در اعتراض به کشتار اخیر مسلمانان در هند، با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف‌، خواستار لغو سفر نخست‌وزیر هند به کشورشان شدند.


سرویس خارجی-

مردم بنگلادش در حمایت از مسلمانان هند تظاهرات اعتراضی برپا کردند. این تظاهرات گسترده در محکومیت خشونت‌های سازمان یافته علیه مسلمانان و درگیری‌های شدید اخیر در «دهلی‌نو» برپا شد، که توسط هندوهای متعصب و در سایه سکوت نیروهای امنیتی صورت گرفت و راهپیمایان علیه «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند شعار دادند.
حمله هندوهای افراطی علیه مسلمانان در دهلی‌نو، ۵۱ کشته و بیش از ۴۰۰ مجروح بر جا گذاشته است. این اتفا، واکنش تند جامعه بین‌المللی را به دنبال داشته است. ایران‌، پاکستان، ترکیه و‌اندونزی درباره شورش‌ها در دهلی‌نو، بیانیه‌های جداگانه صادر کردند. گفتنی است، عالمان مسلمان نیز از سراسر جهان این فاجعه را محکوم کرده‌اند.
پیش از این برخی رسانه‌ها از قبیل روزنامه گاردین خبر داده بودند، در درگیری‌های ۴ روزه اخیر در دهلی‌نو تعداد از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه‌هایشان سوزانده شده‌اند. طبق این گزارش‌ها، «پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات (علیه مسلمانان)، به آنها ملحق شده است.»