kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا:

آمریکا دیگر تحمل ترامپ را ندارد باید از او عبور کرد

رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را «خطرناک‌ترین فرد در تاریخ آمریکا» نامید و از هم حزبی‌های خود خواست برای شکست این فرد در انتخابات پیش رو، با تمام توان وارد معرکه شوند چرا که «آمریکا تحمل 4 سال دیگر ریاست جمهوری ترامپ را ندارد.»



سرویس خارجی-

جنگ «نانسی پلوسی» رئیس‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تمامی ندارد و آنها هر چند روز یکبار در مصاحبه یا درتوئیتی از خجالت یکدیگر درمی آیند. این بار نوبت پلوسی بود که در مصاحبه با روزنامه «ایندیپندنت» ترامپ را آماج حملات شدید خود قرار دهد.
«پلوسی» در مصاحبه با این روزنامه چاپ انگلیس گفت: «من مشکلاتی جدی با این رئیس‌جمهور دارم زیرا حقیقت را نمی‌گوید، به قانون اساسی احترام نمی‌گذارد و به کودکان آسیب می‌زند... بزرگی آمریکا به گونه‌ای است که در کنار هم می‌توانیم در برابر اقدامات او ایستادگی کرده و از آن عبور کنیم. از توانایی‌مان در انجام این کار اطمینان دارم». وی در ادامه از دموکرات‌ها خواست کاندیدهای خود را غربال کنند تا بتوانند بر مبارزه علیه ترامپ تمرکز کنند زیرا آمریکا «تحمل چهار سال دیگر با ترامپ را ندارد».
به گزارش فارس پلوسی در ادامه افزود: «خطرناک‌ترین فرد در تاریخ کشورمان اکنون در کاخ سفید نشسته است. این‌بار با ۲۰۱۶ تفاوت دارد. در آن سال مردم فکر می‌کردند هیلاری برنده است و تمام تلاش خود را به کار نگرفتند. هیچ‌کس گمان نمی‌کرد شخصی مانند دونالد ترامپ بتواند به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود. اما اگر شما [در انتخابات] مشارکت نکنید، آن‌هایی که شرکت می‌کنند نتیجه را رقم می‌زنند».
پلوسی که یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های ترامپ است هفته گذشته نیز اقدامات دولت او در قبال کنترل کرونا را به باد انتقاد گرفته و گفته بود: «او کار را بسیار دیر و کم‌رمق شروع کرده است. جای امیدواری است که می‌توانیم این فوت وقت را جبران کنیم ولی لازم است آدم‌های حرفه‌ای و منابع کافی داشته باشیم و برای مردمی که به کشورمان برمی‌گردند از تاکتیک‌های هراس استفاده نکنیم».  اشاره پلوسی به اظهارات اخیر ترامپ است که در واکنش به شیوع ویروس کرونا، تلاش کرد آن را بی‌اهمیت جلوه دهد.