kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

کشف 9 میلیون ماسک احتکار شده توسط پلیس، تعزیرات و اطلاعات سپاه

فرمانده انتظامی پایتخت از برخورد قاطع پلیس با سوداگران و احتکارکنندگان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه نمایشگاه کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق با‌ اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: برخی سوداگران دنبال سوءاستفاده بوده و اقدام به جمع‌آوری، دپو و احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و نیازمندی‌های مردم کردند که برای مبارزه با این موضوع پلیس‌های امنیت اقتصادی، امنیت عمومی و پیشگیری با تمام توان در حال رصد و فعالیت هستند.
رحیمی افزود: سه کارگاه که با استفاده از اقلام غیربهداشتی و غیرقانونی اقدام به تهیه ماسک می‌کردند پلمب شدند. این کارگاه‌ها در پوشش یک برند معروف و با ابتدایی‌ترین وسایل ماسک را تولید می‌کردند.
وی ادامه داد: روز یکشنبه بالغ بر یک میلیون ماسک کشف شد و روز دوشنبه هم 4/5 میلیون ماسک دوباره کشف شد؛ همچنین دو انبار بزرگ که ماسک‌ها را به صورت غیرقانونی احتکار کرده بودند، شناسایی و پلمب شد که ارزش ریالی این کشفیات 10 میلیارد تومان برآورد شده است. ضمن اینکه این ماسک‌ها به وزارت بهداشت و اداره تعزیرات تحویل داده شده است.
رئیس ‌پلیس پایتخت همچنین با ‌اشاره به کشف 6 تن انواع مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق گفت: در این راستا پنج هزار عدد انواع مواد محترقه دست‌ساز نیز در خیابان مولوی تهران کشف و ضبط شد.
دستگیری 37 نفر از عوامل اصلی بالا رفتن قیمت ارز در فضای مجازی
رحیمی درخصوص برخورد پلیس با دلالان ارزی نیز گفت: دقایقی بعد از اعلام تحریم‌های FATF بین 500 تا 700 تومان بر قیمت ارز تأثیر وارد شد و دلالان قیمت ارز را در فضای مجازی بالا بردند؛ در این راستا 120 کانال که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند شناسایی شده و عوامل اصلی آن دستگیر شدند.
وی با اعلام اینکه پلیس بانک اطلاعاتی 500 نفر از دلالان و سوداگران را در اختیار دارد، به آنها هشدار داد که اگر کار خلاف قانون انجام دهند فورا دستگیر خواهند شد.
رئیس‌پلیس تهران از دستگیری 37 نفر از لیدرها و عوامل اصلی بالا رفتن قیمت ارز در فضای مجازی خبر داد و گفت: از این افراد بالغ بر دو میلیارد تومان ارز کشف شد.
رحیمی همچنین به تلاش پلیس برای مبارزه با زمین‌خواری پرداخت و بیان داشت: باندی که زمین‌های شمال تهران مثل دارآباد را به صورت دروغین به افراد فروخته بود، شناسایی کردیم. از این باند بیش از 6 هزار و 421 سند تقلبی و زمین خواری کشف شد.
 کشف 3/5 میلیون ماسک احتکار شده توسط تعزیرات با همکاری اطلاعات سپاه
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نیز از کشف 3/5 میلیون ماسک احتکار شده توسط بازرسان این سازمان خبر داد و گفت: ظرفیت تولید دو میلیون ماسک در کشور وجود دارد و مردم نگران نباشند.
به گزارش فارس، سید یاسر رایگانی دیروز با ‌اشاره به دغدغه مردم برای تامین ماسک افزود: 3/5 میلیون ماسک را در ۳۶ ساعت گذشته با همکاری سازمان اطلاعات سپاه تهران بزرگ کشف شده که یک میلیون ماسک در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران و دو میلیون در اختیار هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت قرار گرفته است.