kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا:

صرفه‌جویی 7 میلیارد دلاری با تکیه بر توان داخل محقق شد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: با همکاری شرکت‌های تولیدکننده داخلی در کنار قرارگاه خاتم در چند سال اخیر، از خروج هفت میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید محمد دیروز در نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه خاتم و با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بیش از 500 شرکت تولید‌کننده داخل در مصلای تهران برگزار گردید، اظهار کرد: جمعا حدود هفت میلیارد دلار طی چند سال اخیر با همکاری شرکت‌های داخلی از خروج ارز جلوگیری شده است.
وی گفت: قرارگاه خاتم در کنار سایر دستگاه‌های فعال در عرصه تولید در بخش نفتی مهندسی توانسته است خودکفایی در توسعه زیرساخت‌ها را دنبال کند و رونق تولید را به ظهور برساند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود: امروز پنج هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم زنجیره ارزش را خلق کردند و این نمایشگاه با حضور 500 شرکت برگزار می‌شود. محمد با تاکید بر اینکه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و چتر حمایتی بر سر بخش خصوصی دارد، گفت: 100 شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. در حوزه‌های مترو، ICT‌، ریلی و همچنین داخلی‌سازی 70 درصد تجهیزات پالایشگاه ستاره خلیج فارس و فاز 16 پارس جنوبی مواردی است که در حوزه این نمایشگاه قابل تعریف است.
وی همچنین با اشاره به فشار اقتصادی دشمن گفت: رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را راه برون‌رفت کشور از مشکلات تبیین کردند و فرمودند تنها راه نجات کشور این است که قوی شویم. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا یادآور شد: تاثیر رونق تولید در بیانات رهبر انقلاب تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور و بالا رفتن ارزش پول ملی و کاهش تورم است.
محمد ادامه داد:‌ امروز در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم و رهبر انقلاب اصلاح ساختار بودجه کشور و قطع بودجه از درآمد فروش نفت را معرفی کردند.
وی گفت:‌ ضرورت دارد جاذبه بخش رقیب تولید‌کننده که موجب می‌شود منابع مالی به سمت تولید نیاید کاهش یابد و با مالیات‌ستانی از بخش‌های سوداگری با افزایش هزینه‌ها منابع خود را به سمت تولید بیاوریم.
این مسئول اظهار داشت:‌ خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و استفاده از سرمایه آنها در گردش تولید امری ضروری است.
محمد گفت:‌ تسهیل در صادرات غیرنفتی از خواسته‌های بخش تولید برای رونق بخشیدن به این عرصه است.
وی  ادامه داد: ‌درخواست ایجاد شرایط مکانیزم تهاتر و پیمان‌های پولی دو و چند جانبه، استفاده از رمزارزها و اصلاح سیستم پیمان‌سپاری ارزی برای عبور از تحریم‌ها مهم است.