kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
ضدعفونی مدارس حوزه‌های رأی‌گیری

تمام اردوهای دانش‌آموزی تعطیل شد

وزیر آموزش‌ و پرورش در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با بیان اینکه طرح تعطیلی مدارس با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی است، از تعطیلی تمام اردوهای دانش‌آموزی و ضدعفونی تمام مدارس حوزه رأی‌گیری خبر داد.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با تشکر از اقدامات و تلاش‌های انجام‌ شده از سوی ستاد مرکزی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، گفت: مجموعه آموزش‌ و پرورش از سیاست‌های وزارت بهداشت تبعیت می‌کند و هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهد.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: کمک مهم ما به وزارت بهداشت در این شرایط سخت این است که مجموعه خود را محافظت کنیم؛ آموزش‌ و پرورش به دلایل متعددی در این شرایط اهمیت دارد. آموزش‌ و پرورش منظم‌ترین و گسترده‌ترین شبکه ارتباطی کشور است و هیچ مجموعه‌ای ارتباطش با مردم چهره به چهره و با قابلیتی که آموزش‌ و پرورش دارد،
نیست.
از تک‌تک مدارس سرکشی و از بهداشتی بودن آنها اطمینان حاصل شود
وی اظهار داشت: حتی اگر تک‌تک مدارس را سرکشی کنیم باید مطمئن شویم که همه آنها به امکانات لازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مجهز باشند.
وزیر آموزش‌ و پرورش با تأکید بر اینکه بوفه‌های مدارس در صورت لزوم تعطیل شوند، گفت: همه اعتبارات لازم باید به استان‌ها تخصیص پیدا کند و از جهت بهداشتی بودن اطمینان حاصل شود.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: در جلسات عمومی دانش‌آموزان و در کلاس درس حتماً باید آموزش‌های لازم برای مراقبت دانش‌آموزان ارائه شود. باید به اولیا اطلاعات لازم داده شود به‌طوری‌که به‌محض اینکه احساس کنند، فرزندشان بیمار است از حضورش در مدرسه جلوگیری
کنند.
توجه جدی به رعایت موازین بهداشتی در سرویس مدارس
وی بر توجه ویژه به سرویس مدارس تأکید کرد و افزود: در سرویس مدارس هم باید آموزش پیشگیری به همه از جمله عوامل و دانش‌آموزان داده شود؛ در سرویس از دستکش و وسایل دیگر برای حفظ سلامتی همه استفاده شود.
تمام اردوهای دانش‌آموزی تعطیل می‌شود
وزیر آموزش‌ و پرورش از تعطیل‌ شدن همه اردوها و همچنین اردوی راهیان نور خبر داد و گفت: برای تعطیلات نوروز هم باید مراقبت‌های لازم از هم‌اکنون صورت گیرد؛ کمک اولیا بسیار مهم است و باید حتماً در جلسه‌ای از اولیا دعوت شود و مسئولان بهداشت برای آنها توضیحات و مراقبت‌های لازم را ارائه دهند.
تعطیلی مدارس فقط
با هماهنگی حوزه‌های سیاسی و بهداشتی انجام می‌شود
حاجی‌میرزایی با بیان اینکه برخی پیشنهاد تعطیلی مدارس را داده‌اند، گفت: در مورد تعطیلی مدارس باید شورای تأمین استان‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم بگیرد؛ برای تعطیلی مدارس باید موارد را با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی مطرح کنیم.
وی بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه آموزش‌های لازم و جلوگیری از کرونا بر مراقبت کردن و تحت تأثیر قرار نگرفتن از شایعات هم تأکید کرد.