kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۷۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
روحانی:

شرکت در انتخابات یکی از راه‌های ایستادن در برابر آمریکاست

رئیس‌جمهور گفت: یک نمونه از اینکه بخواهیم مقابل آمریکا بایستیم، حضور در انتخابات در دوم اسفند است.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: حضور مردم در صحنه و همکاری‌شان همیشه حماسه‌های بزرگی آفریده، از آغاز سال در روزهای اولیه ماه فروردین که برای بسیاری از استان‌های ما مشکل سیل پیش آمده بود، مردم حضور همه‌جانبه داشتند و این حضور توانست کاری کند که در زمان کوتاهی مردم بتوانند به زندگی خود برگردند و دولت هم متعهد شد همه ابنیه‌ای را که آسیب‌دیده بود تا پایان سال به سرانجام برساند.
وی بیان داشت: اصولاً مجلس شورای اسلامی در ایران مجلس قدرتمندی است. اختیارات مجلس در کشورهای مختلف فرق می‌کند و در ایران جایگاه عظیمی ‌دارد و این هم به‌خاطر نظر امام بود که از ابتدا امام به مجلس یک عنایت خاصی داشت که از سوابق تاریخی بود که ایشان با مرحوم مدرس داشت.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم، یک نمونه‌اش در 2 اسفند است که باید در صحنه بیاییم. همه باید پای صندوق آراء بیاییم و نمی‌شود کسی بگوید در تهران من یک نفر هم ندارم که بروم بنویسم. این حرف قابل قبول نیست. ممکن است من 30 نفر را پیدا نکردم و 20یا 28 نفر پیدا کردم ولی اگر کسی بگوید در میان این همه کاندیدایی که در تهران وجود دارد من یک نفر را هم پیدا نکردم که با ذوق و سلیقه‌ام بخواند، قابل قبول نیست.
روحانی خاطرنشان کرد: مردم بزرگ و عزیز اینکه این جناح یا آن جناح، این بیاید و آن بیاید. اینها برای این روزها و تا روز 2 اسفند است. هر که و از هر جناحی به مجلس برود او نماینده مجلس ما است. آنجا جای قهر نیست. اینجا اگر ما تلاش می‌کنیم و می‌گوییم این جناح باید برود و یکی می‌گوید آن جناح باید برود، ‌اشکال ندارد هر کسی سلیقه‌ای دارد. به هر حال آنهایی که وارد مجلس شدند دیگر نماینده ما هستند. طبق قانون اساسی فردی که وارد مجلس می‌شود در برابر کل ملت ایران مسئول است نه در برابر حوزه انتخابیه و نه در برابر جناح خودش بلکه در برابر کل ملت ایران مسئول است. وظیفه‌اش، وظیفه ملی است، همه باید در اجرای حقوق‌مان، در اجرای اصول قانون اساسی و در اجرای وظایف‌مان همیشه اصل 40 قانون اساسی را مدنظر داشته باشیم.
رونمایی از چهار خودروی ساخت داخل
گفتنی است در حاشیه جلسه هیئت وزیران، با حضور حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، علی ربیعی سخنگوی دولت، حناچی شهردار تهران و فرشاد مقیمی‌ مدیرعامل ایران خودرو از چهار خودروی جدید تولید شرکت‌های خودرو‌سازی کشور رونمایی شد.
پروژه k132 ایران خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک، پروژه محصول سدان از مگاپلتفرم ایرانی محصول سایپا، پروژه کراس اوور محصول سایپا چهار خودرویی بودند که صبح دیروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت دولت با حضور حجت‌الاسلام روحانی رونمایی شدند.
ابلاغ یک قانون مصوب مجلس  برای اجرا
حجت‌الاسلام روحانی همچنین در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد درباره تأسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ابلاغ کرد.