kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸

نخستین کشتی یخچال‌دار کشور در بندرعباس به آب انداخته شد

نخستین کشتی یخچال‌دار (پشتیبانی ماهیگیری) به دست متخصصان داخلی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس ساخته و با موفقیت آب‌اندازی شد.



به گزارش ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همه مراحل ساخت این  شناور به دست متخصصان ایرانی ساخته  و کلیه فرآیند تولید و به آب‌اندازی این شناور نیز در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) انجام شد.
الله‌مراد عفیفی‌پور افزود: این شناور وظیفه حمل کالای یخچالی و پشتیبانی از شناورهای صیادی، جمع‌آوری و نگه‌داری ماهی و هم‌چنین رساندن آب شیرین به شناورهای صیادی دیگر را برعهده دارد.
وی ظرفیت انبارهای ماهی این شناور را ۹۰۰ متر مکعب و ظرفیت تونل انجماد آن را ۱۰۰مترمکعب اعلام کرد.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این شناور یخچال‌دار که پارس صدف یک نام دارد از مخازن سوختی۵۰۰ تنی برخوردار است، قابلیت حمل و نگه‌داری ۳۵۰ تن آب شیرین را در مخازن تعبیه شده دارد.
عفیفی‌پور اضافه کرد: این شناور به سه دستگاه ژنراتور ۶۱۰ کیلو واتی و یک دستگاه ژنراتور اضطراری نیز مجهز است و دو دستگاه موتور یکهزار و ۲۰۰ کیلووات کار رانش شناور پارس صدف یک را انجام می‌دهند.
وی ابراز داشت: در حال حاضر این شناور در مرحله انجام تست‌های دریانوردی و تعادلی قرار دارد و با توجه به موفقیت‌آمیز بودن تست‌ها پیش‌بینی می‌شود گواهینامه ثبتی را تا قبل از ورود به سال جدید دریافت کند.