kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

قطع برق ۴۵ هزار خانواده در پی طوفان (اروپا)

«طوفان دنیس» خسارات زیادی در برخی کشورهای اروپایی بر جای گذاشت
.
  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وقوع طوفان دنیس در برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و بلژیک، موجب مرگ یک مرد بر اثر افتادن در رودخانه‌ای در انگلیس شد و با عبور از فرانسه موجب قطع برق ۴۵ هزار خانوار شد.
بر اساس این گزارش، طوفان دنیس سراسر انگلیس را با باد و باران شدید درنوردید و مقامات را واداشت درباره خطر سیل هشدار قرمز بدهند.
هشدار سیل روز یکشنبه در سراسر انگلیس، از شمال اسکاتلند تا کرونوال در جنوب غربی این کشور برقرار بود. این وضعیت جوی موجب لغو صد‌ها پرواز شد. خدمات ریلی نیز به علت سیل مختل شده است و ده‌ها هزار مسافر دچار مشکل و سختی شده‌اند.
تازه‌ترین تصاویر از انگلیس، خودرو‌های سرگردان در سیلاب ناشی از طغیان رودخانه وای (WYE) را نشان می‌دهد. تا کنون ۲۴۰ هشدار سیل در سراسر انگلیس از جمله ۷۰ هشدار در ولز و ۲۰ هشدار در اسکاتلند داده شده است.
در همین حال، خبرنگار بی‌بی سی که به مناطق سیل زده رفته، می‌گوید: ساکنان این منطقه هرگز تا کنون شاهد چنین صحنه‌ای نبوده‌اند.
به دنبال طوفان دنیس، سیلاب همه جا را فرا گرفته است و خودرو‌ها در آب غوطه ور شده‌اند.
عملیات امداد ادامه دارد و ماموران مردم را از خانه‌هایشان به نقاطی امن منتقل می‌کنند.
طوفان دنیس همچنین، پرواز یک ایرباس را در لندن مختل کرد و در نهایت هواپیما با خروج از باند توانست بار دیگر بر زمین بنشیند.
در ادامه حرکت طوفان در بلژیک و فرانسه وضع هشدار اعلام شد. مقامات این کشورها از مردم خواستند احتیاط کنند. در بروکسل و برخی شهر‌های دیگر پارک‌ها تعطیل شد.
طوفان دنیس در حالی انگلیس را در برگرفته است که یک هفته پیش نیز «طوفان کیارا» حمل‌ونقل را در این کشور مختل کرد. کیارا همچنین خانه‌های شمال انگلیس را درگیر سیل کرد و هزاران خانه را در خاموشی فرو برد.