kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
در مراسم چهلم شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس

سید حسن نصرالله: هیچ دولتی روی زمین وحشی‌تر از آمریکا نیست

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت چهلم شهیدان حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، تصریح کرد که هیچ دولتی روی زمین وحشی‌تر از آمریکا نیست و این کشور مصداق بارز شیطان و افساد فی‌الارض است.

حزب‌الله لبنان دیروز به مناسبت چهلم شهیدان سلیمانی و ابومهدی و همچنین، بزرگداشت شهیدان « سید عباس موسوی»، «شیخ راغب حرب» و «حاج عماد مغنیه»، مراسمی را در چند شهر لبنان برگزار کرد. «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، نیز برای شرکت کنندگان در این مراسم، به صورت ویدئو کنفرانس، سخنرانی کرد.
نصرالله در ابتدا، یاد شهدای مقاومت را گرامی داشت و از شهیدان اخیر مقاومت، یعنی سلیمانی و ابومهدی و همراهان آنها، تمجید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرکل حزب‌الله در ادامه، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا علیها السلام، به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی‌اشاره کرد و آن را به رهبر انقلاب، مردم و دولت ایران تبریک گفت.
انقلاب ایران پا بر جاست
سید حسن نصرالله گفت، انقلاب ایران علیرغم همه جنگ‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی، روانی و رسانه‌ای، به لطف خدا و با ایستادگی مردم مؤمن، در همه حوزه‌ها و در همه مراحل‌، همچنان پابرجاست.
 سالروز پیروزی انقلاب، تشییع شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر همراهانشان پیامی قوی برای دوست و دشمن فرستاد. پیام برای دشمن این بود که ناامید شود؛ دشمنی که روی سقوط انقلاب و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی از درون، حساب کرده بود، همان‌طور که جان بولتون انتظار داشت انقلاب سال چهلم خود را نبیند و جشن سال نو میلادی را در تهران بگیرند.
دبیرکل حزب‌الله افزود: پیام برای دوستان، از همه مظلومان گرفته تا مستضعفان، این بود که بدانند آنها تکیه بر قلعه‌ای استوار، قدرتمند و سرافراز دارند که هر چه خطرات علیه‌ آن بیشتر شود، صلابت این قلعه نیز بیشتر می‌شود.
تبریک سالروز آغاز انقلاب بحرین
نصرالله در ادامه، به تشییع باشکوه شهدای مقاومت به خصوص، تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و ابومهدی در ایران و عراق‌اشاره کرد و گفت: خیلی از این مردم حاج قاسم را نمی‌شناختند. این همه محبت جوشان از کجا آمده است؟ هنگامی که وصیت حاج قاسم را می‌خوانیم، می‌بینیم مقابل مجاهدی هستیم که غم مردم و امتش را داشت... آنها اولیاء خدا بودند که همه عمر خود را در راه خدای تبارک و تعالی هزینه کردند و خدا نیز آنها را عزت داد.
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: دولت «دونالد ترامپ» طی چند هفته اخیر، علاوه ‌بر جنایات زیاد دیگرش، دو جنایت بزرگ نیز مرتکب شد؛ اول ترور شهید حاج قاسم و ابومهدی در نزدیکی فرودگاه بغداد بود، که کاملا آشکار انجام شد و رئیس‌جمهور آمریکا آن را رسما بر عهده گرفت. هر بار که ترامپ در روزهای اخیر سخنرانی کرده، به این جنایت نیز‌اشاره کرده است. جنایت دوم، اعلام طرحی است که «معامله قرن» خوانده می‌شود. جنایت اول در خدمت جنایت دوم بود و هر دو جنایت هم در خدمت طرح استعماری و سلطه‌جویی آمریکا و اسرائیل بر منطقه و مقدسات ماست.
نصرالله توضیح داد: آنچه معامله قرن نامیده شده، در ظاهرش هم که نگاه کنیم، معامله نیست. بلکه «دیکته» است. فلسطینی‌ها می‌گویند اصلا ما اطلاع نداشتیم.
مرحله جدید
نصرالله گفت، با شهادت حاج قاسم و ابومهدی، منطقه وارد مرحله‌ای جدید شده است. امروز ما در برابر تقابلی جدید هستیم که هیچ فراری از آن وجود ندارد. اگر شما فرار کنید، دشمن حمله می‌کند چون اوست که آغاز کرده و حقوق را مصادره کرد و محاصره می‌کند... آمریکا آمده که با همه مردم این منطقه مقابله کند که تاکنون نپذیرفته‌اند تسلیم شوند. وقتی که آمریکا این طور فرماندهان ما را با این وحشی‌گری می‌کشد و قدس را به صهیونیست‌ها می‌دهد و حقوق سوری‌ها در جولان و حقوق لبنانی‌ها را زیر پا می‌گذارد، اوست که اعلام جنگ کرده، خون می‌ریزد و خطوط قرمز را می‌شکند. ما باید واکنش نشان بدهیم و نباید واکنش دیرهنگام یا ضعیف باشد.

نصرالله گفت: ما در این مرحله نیازمند آگاهی و هوشیاری هستیم. این مسئولیت ماست. باید حقیقت را تبیین کرده و به آن دعوت کنیم. ما دنبال آگاه کردن مردم از حقیقت هستیم. ما نیازمندیم که به خدا توکل کنیم و از آمریکا نترسیم و به توانایی‌های امت خود ایمان بیاوریم و برای آینده تلاش کنیم و بدانیم که آمریکا و اسرائیل قضای محتوم نیستند...
آمریکا مسئول همه جنگ‌ها
دبیرکل حزب‌الله گفت: آمریکا مسئول هست یا خیر؟ حمایت از اسرائیل را ببینید. دیروز پمپئو در نهادی که پایبند قوانین بین‌المللی است، به همه حمله کرد. امروز اگر فلسطین بخواهد از اسرائیل شکایت کند، با تهدید و فشار آمریکا روبه‌رو می‌شود. در همه حملات اسرائیل، آمریکا مسئول است. در همه جنگ‌هایی که اسرائیل علیه لبنان مرتکب شده، آمریکا حمایت کرده و مسئولیت کامل بر عهده اوست. امروز در غزه، محاصره، کشتار روزانه، آواره‌شدن میلیون‌ها فلسطینی، که اسرائیل مسبب آن است، آمریکا مسئول است.
جنگی که در دهه هشتاد بر ایران تحمیل شده است، دو کشور ایران و عراق نابود شده‌اند و هزاران نفر جان باخته‌اند‌، هزاران نفر مجروح شده‌اند و اقتصاد دو کشور نابود شد، با حمایت و مسئولیت که بود؟‌ با مسئولیت آمریکا بود که با عربستان صدها میلیارد دلار به صدام کمک کرد. فقط عربستان 200 میلیارد دلار به صدام کمک کرد. «دونالدرامسفلد»(مقام سابق کاخ سفید) به صدام شیمیایی داد که او آن را بر سر مردم خالی کند.
نمونه جدید و آخر، جنگ داعش است؛ جنایات هولناکی که داعش مرتکب شد، در عراق چه کرد‌، در سوریه چه کرد، فعلا دیگر گروه‌ها را کنار بگذارید، داعش بر حدود 50 درصد مساحت سوریه مسلط وکشتارها و جنایاتی را مرتکب شد. چه کسی مسئول این جنایات داعش است؟ بله، آمریکایی‌ها. ترامپ خودش اعتراف کرد و دیپلمات‌ها و نظامیان آمریکایی به این اعتراف کردند که [داعش ساخته آمریکاست]. چه کسی از داعش نفت می‌خرید و در ماه‌های اول ظهور داعش، تبلیغش را می‌کردند؟ جز کشورهای منطقه که تابع آمریکا هستند؟ مسئول اول و آخر، دولت‌های آمریکا هستند. آیا شایسته نیست که انسان بایستد و مقابل این وحشی تروریست، مقابله کند؟ یا آنکه سرمان را زیر برف کنیم و این ذلت را بپذیریم؟
      نصرالله گفت، آمریکا برای تحمیل برنامه‌ها، سلطه و طرح‌هایش‌، از هر ابزاری که در دسترسش باشد، استفاده می‌کند. اگر نیاز به جنگ مستقیم باشد، اقدام می‌کند. اگر نیازمند جنگ نیابتی یا ترور باشد، اقدام می‌کند. اگر نیاز باشد تحریم می‌کند، یا سراغ پرونده‌های حقوقی یا جنگ روانی و رسانه‌ای و جنگ نرم می‌رود.
وی گفت: ما هم باید در همه این حوزه‌ها مقابله کنیم. نباید فقط به مقاومت مسلحانه بسنده کنیم. ما نیازمند تقابل در سراسر منطقه هستیم و از همه ابزارها باید استفاده کنیم و مقابل این نماد استبداد و استکبار و وحشی‌گری بایستیم. مثلا در محاکم حقوقی باید اقدام کنیم. امروز حادثه 11سپتامبر را بببینید که دارند پیگیری حقوقی می‌کنند و از عربستان خدا می‌داند که چقدر پول می‌خواهند بگیرند. سوری‌ها، ایرانی‌ها، عراقی‌ها، پاکستانی‌ها، افغانستانی‌ها و بقیه باید دنبال کنند. مردم باید در همه حوزه‌ها به مقابله با «این طاغوت» برخیزند و حتی پیگیری حقوقی کنند. یکی از ‌اشکال مقاومت، بایکوت کردن است.