kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

قم در سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) غرق در نور و سرور بود

‌شهر مقدس قم در سالروز میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) غرق در نور و سرور و شادمانی شد.



قم – خبرنگار کیهان:

شهر مقدس قم در شب میلاد حضرت زهرا(س) حال و هوای ملکوتی داشت، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با اجرای برنامه‌های مداحی اهل‌بیت(ع) میزبان هزاران تن از شیفتگان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بودند که از سراسر کشور خود را به این اماکن مقدس رسانده تا با شرکت در برنامه‌های جشن، این عید فرخنده را به حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریک بگویند.
مردم قم در جای‌جای این شهر مقدس با برگزاری آیین‌های جشن و سرور، میلاد حضرت فاطمه(س) را گرامی داشتند. در این ساعات سراسر نور و معنویت، بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) میزبان قلب‌های پاک و باصفای هزاران زائر، عاشق و شیفتگان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت بودکه برای عرض تبریک در این اماکن مقدس گردهم آمده‌ بودند. در این روز باشکوه زائران و مجاوران بارگاه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با شاخه‌های گل و با شور و شوقی وصف‌ناپذیر در بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(ع) حضور یافتند.
حرم مطهر حضرت معصومه (س) چراغانی و آذین‌بندی شده و برنامه‌های جشن و سرور در این مکان مقدس با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت از سراسر کشور ترتیب یافته بود.
طلبه‌های غیر ایرانی هم دوش با مردم متدین در جشن سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری شرکت کردند. حضور پیر و جوان، زنان و کودکان در حرم مطهر و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و معنوی از زیباترین جلوه‌های این روز بزرگ بود. در مسجد مقدس جمکران نیز مراسم جشن و سرور میلاد حضرت صدیقه کبری(س) ترتیب یافته و زائران با شرکت در این مراسم، این عید را به یکدیگر تبریک گفتند.
همچنین مراسم جشن و سرور در بقاع متبرک امامزادگان قم، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید نیز برپاشده و پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان با شرکت در این مراسم باشکوه، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به اهل‌بیت(ع) نشان دادند.
در بسیاری از نقاط شهر قم به همت گروه‌های متعدد مردمی ایستگاه‌های صلواتی ایجادشده و با شیرینی و شربت از شهروندان پذیرایی شد.
سخنرانان آیین‌های جشن میلاد ام‌ابیها در خصوص فضائل و ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) سخنرانی کردند.