kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

انصاری: احزاب اصلاح‌طلب لیست انتخاباتی مشترک می‌دهند(خبر ویژه)

سرلیست نامزدهای اصلاح‌طلب در تهران تصریح کرد احزاب اصلاح‌طلب لیست مشترک انتخاباتی می‌دهند.



مجید انصاری ضمن سخنانی در نشست حزب ندای ایرانیان گفت: مشارکت حداکثری می‌تواند مجلس را از یکصدایی به چند صدایی هدایت کند.
وی افزود: شورای عالی تصمیم گرفتند که به عنوان شورای عالی اصلاح‌طلبان لیست نداشته باشند. شورا البته به احزاب مجوز داد که لیست داشته باشند و سیدمحمد خاتمی هم نیز در جلسه اخیر تاکید داشتند احزابی که کاندیدا نداشتند از یأس و تخریب کسانی که شرکت کردند پرهیز کنند. آقای خاتمی به شورای عالی توصیه کردند هر کجا که نامزد دارند از نامزدهای اصلاح‌طلب در سراسر کشور حمایت شود.
انصاری تاکید کرد: قرار بود لیست انتخاباتی جمعی از احزاب اصلاح‌طلب دیشب نهایی شود که به زودی نهایی می‌شود. ظاهرا حزب کارگزاران هم لیست مستقل می‌دهد که 10 الی 15 نفر از نامزدها مشترک هستند. حزب کارگزاران لیست 22 نفره یا 23 نفره ارائه می‌دهد.
مجید انصاری درباره سرلیستی خود گفت: هم در لیست ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب و هم لیست  حزب کارگزاران سرلیست هستم.
انصاری خاطرنشان کرد: اگر به مجلس رفتم قانون جامع انتخابات را کلید خواهم زد و در سال اول و دوم مجلس باید این قانون اصلاح شود و مرزها باید تعیین شود؛ شورای نگهبان الان بخش عمده از اجرا و نظارت را با هم انجام می‌دهد.
وی گفت: برخی روش‌ها درست نیست؛ با روش‌های تحکم از بالا نمی‌توان جوان امروزی را قانع کرد که به سمت دین تشویق شود و این قانون‌ها در مجلس قابل اصلاح است.
عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه با صحنه را خالی کردن مشکلات حل نمی‌شود، گفت: با صحنه را خالی کردن فقط اندیشه‌های خود را داوطلبانه به غیر واگذار کردیم؛ در صحنه سیاسی کسی تعارف نمی‌کند که بیایید حق خودتان را بگیرید وجود یک اقلیت قوی از یک اکثریت بی‌خاصیت بیشتر است.
عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه اشکالات جدی به برخی از اصلاح‌طلبان و دولت وارد است، گفت: در سایر امور هم اصلاح‌طلبان بهتر می‌توانستند عمل کنند.
سرلیستی مجید انصاری در فهرست اصلاح‌طلبان در حالی است که این طیف این بار ترجیح دادند محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، این بار نامزد انتخابات نشود. محمدعلی افشانی شهردار پیشین تهران که نامزد شده بود، ترجیح داد انصراف دهد.