kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

دویچه وله: جنگ جان 415 میلیون کودک را در جهان تهدید می‌کند

یک روزنامه آلمانی به نقل از سازمان مستقل«گروه نجات کودکان» گزارش داد، 415 میلیون کودک در خطر شرایط جنگی، سوءاستفاده‌های جنسی و به کارگیری توسط گروه‌های مسلح، به سر می‌برند.





دویچه وله به نقل از گروه نجات کودکان نوشت، سال 2018 از هر ۶ کودک در سراسر جهان، یک کودک (۴۱۵ میلیون کودک ) در مناطق جنگی زندگی می‌کرده و این آمار دو برابر آمار گزارش شده مربوط به سال ۱۹۹۵ است.
«ینگر آشین»، مدیر اجرایی این سازمان، می‌گوید: «حیرت‌آور است که دنیا هیچ عکس‌العملی نسبت به هدف قرار گرفته شدن کودکان انجام نمی‌دهد و مسببان این مسئله مجازات نمی‌شوند.» او ادامه داد: «از سال ۲۰۰۵، برآوردها نشان می‌دهد که ۹۵ هزار کودک کشته، ده‌ها هزار تن دزدیده شده‌اند و میلیون‌ها کودک نیز دسترسی به تحصیلات و امکانات بهداشتی ندارند.»
در این گزارش که با عنوان «جنگ علیه کودکان را متوقف کنید»،منتشر شده، آمده است: «حوادثی با نقض‌‌های گسترده (حقوق) کودکان، از سال ۲۰۱۰ تاکنون، ۱۷۰ درصد افزایش داشته است. از سال ۲۰۱۰ افزایش ۳۴ درصدی را در تعداد کودکانی که در مناطق جنگی زندگی می‌کنند، شاهد بوده‌ایم.»
طبق این گزارش، در افغانستان، آفریقای مرکزی، کنگو، عراق و مالی، وضعیت از هر جایی بدتر است. در گزارش ۲۰۱۹ افغانستان آمده است که در این کشور هیچ کودکی در صلح به دنیا نمی‌آید. شرایط مشابهی نیز در کنگو، سومالی و جنوب سودان وجود دارد.