kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲

ابراز ارادت هزاران عراقی به حاج قاسم و ابومهدی در قتلگاه سرداران شهید

مردم عراق همزمان با چهلم سرداران شهید سلیمانی‌، ابومهدی و همرزمان آنها، در محل جنایت آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد تجمع کردند و یاد آنها را گرامی داشتند.



مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبدِ شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، روز پنجشنبه علاوه‌‌بر شهرهای مختلف عراق، در محل شهادت آنان، نزدیک فرودگاه بغداد نیز برگزار شد.
عراقی‌های عزادار در این مراسم ضمن ‌اشک ریختن برای این عزیزان، علیه آمریکا شعار دادند و اعلام کردند که راه آنها را ادامه خواهند داد.
از سوی دیگر ارتش عراق فاش کرد: پس از تحقیقات گسترده از جریان‌های مختلف، واقعیت‌های زیادی درباره چگونگی ترور این شهدا به دست آورده است. همزمان، برخی منابع اعلام کردند که آمریکا دولت بغداد را تحت فشار قرار ‌داده است که نباید این حقایق را فاش کند.
به گزارش فارس، دیروز علاوه‌بر بغداد، استان‌های جنوبی و مرکزی عراق هم شاهد برگزاری راهپیمایی به مناسبت شهادت این سرداران بود.
«عدی العوادی» نماینده پارلمان عراق به العالم گفت: «برای تجدید پیمان با فرماندهان پیروزی و ادامه راه آنها در آزاد‌سازی عراق و حفظ حاکمیت آن به اینجا آمده‌ایم.»
«سید محمد الحیدری» از مسئولان «مجلس اعلای اسلامی عراق» هم در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «از دولت عراق می‌خواهیم همواره جنایت‌های آمریکا را محکوم کرده و با تمام توان برای اجرای تصمیم پارلمان عراق در خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور تلاش کند».