kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
سی‌ان‌بی‌سی:

کسری بودجه آمریکا رکورد زد

اوضاع هزینه‌کردهای دولت آمریکا هر روز بدتر و بدتر می‌شود و کسری بودجه دولت فدرال به میزان متوسط ۱۰۰ میلیارد دلار در ماه رسیده و رکورد زده است.





به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اوضاع هزینه‌کردهای دولت آمریکا هر روز بدتر و بدتر می‌شود و کسری بودجه دولت فدرال به میزان متوسط ۱۰۰ میلیارد دلار در ماه رسیده است. از سوی دیگر سطح بدهی خانوارهای آمریکا هر روز در حال افزایش است و به رکورد ۱۴ تریلیون دلار رسیده است.
داده‌های خزانه‌داری آمریکا نشان داد که در چهار ماه ابتدایی سال مالی ۲۰۲۰ این کشور با کسری بودجه 389/2 میلیارد دلاری روبرو شده است. این نشان‌دهنده یک جهش ۲۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته است و حدود ۴۰ درصد کل کسری بودجه در سال مالی ۲۰۱۹ می‌باشد.
در ۱۲ ماه گذشته دولت آمریکا 1/06 تریلیون دلار بیشتر از درآمد خود خرج کرده است تا به این ترتیب کل بدهی ملی به 23/3 تریلیون دلار برسد. هرچند میزان درآمد دولت به 1/18 تریلیون دلار رسید که نسبت به 1/10 تریلیون دلار سال قبل افزایش یافته بود، اما شتاب افزایش 9/6 درصدی هزینه‌کردها بیشتر از رشد درآمد بود.
داده‌های فدرال‌رزرو نشان داد که میزان بدهی خانوارهای آمریکا هم برای بیست و دومین ماه متوالی رشد کرده و به ۱۴ تریلیون دلار رسیده است. این بالاترین سطح بدهی این خانوارها در تاریخ ثبت شده آن است. این 1/5 تریلیون دلار بالاتر از رکورد قبلی 12/68 تریلیون دلاری در سه ماهه سوم ۲۰۰۸ است، که بلافاصله بعد از آن بازارهای سهام سقوط کردند و رکود بزرگ جهانی به وجود آمد.