kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
وزیر راه و شهرسازی:

۴۸۰ کیلومتر بزرگراه در فارس در دست احداث است




وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۶۰۴ کیلومتر بزرگراه برای استان فارس پیش‌بینی شده که از این میزان هم اکنون ۴۸۰ کیلومتر آن در دست احداث است و ۱۲۴ کیلومتر دیگر کلنگ‌زنی شده است.
محمد اسلامی، در حاشیه آیین افتتاح ۱۰ کیلومتر از جاده داراب به زرین‌دشت بیان داشت: امیدواریم با بهره‌برداری از این بزرگراه‌ها بخشی از مشکلات مردم این استان در حوزه راه برطرف شود.
وی همچنین در مورد وضعیت راه‌های شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت که در جنوب شرقی این استان قرار دارند، گفت: این ۲ شهرستان برای دولت و استان فارس مهم هستند و از این رو در تقسیم اعتبارات جایگاه قابل توجهی دارند.
اسلامی اضافه کرد: از مجموع مسیر ۲۶ کیلومتری جاده داراب به زرین‌دشت، ۱۰ کیلومتر آن با صرف هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و همزمان عملیات ساخت ۱۶ کیلومتر مابقی این راه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال آغاز شد. وی ادامه داد: ۲ طرح مصوب، تاسیس فرودگاه و راه‌اندازی خط راه آهن شهرستان داراب نیز پس از تکمیل مطالعات و همچنین تخصیص اعتبار، وارد مرحله نهایی و اجرایی خواهد شد.
جعفر زاهدی دره شوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس هم گفت: در حال حاضر بیشترین عملیات راهسازی در شهرستان‌های این استان در شهرستان داراب به طول ۶۱ کیلومتر و اعتبار یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در دست احداث است.