kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
رئیس ‌قوه قضائیه:

مشکلات صیادان بوشهری پیگیری می‌شود





 رئیس ‌قوه قضائیه گفت: مشکلات صیادان بوشهری بررسی خواهد شد و اگر در استان قابل حل بود از سوی استاندار و اگر در حوزه استانداری نبود در تهران پیگیری خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در سفر به استان بوشهر، در بازدید سرزده از اسکله صیادی جفره پس از شنیدن مشکلات صیادان خطاب به استاندار گفت: پیش از سفر با آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری تلفنی در مورد مشکلات صیادان صحبت کردم که گفت در جلسه دولت این موضوع تصویب شده است.
وی از استانداربوشهر خواست که این موضوعات را پیگیری کند و به صیادان اطمینان خاطر داد که مشکلات آنها بررسی خواهد شد.
رئیس ‌قوه قضائیه گفت: صیادان به عنوان قشر زحمتکش و سخت کوش هستند.
در این دیدار صیادان و ملوانان نسبت به مشکلات مختلف خود از جمله سوخت، قطع شدن پیاپی سامانه‌ها، پیاده نشدن مناسب دولت الکترونیک در اسکله، عدم بهره‌مندی از امتیاز سختی کار، امتیاز آب و نداشتن بیمه گلایه‌هایی را مطرح کردند.
 رئیسی پس از بازدید سرزده از اسکله صیادی جفره به صورت از پیش اعلام نشده در گمرک بوشهر و محل دپوی خودروهای پرشمار وارداتی حضور یافت.
رئیس ‌قوه قضائیه در این بازدید در جریان علت دپو و تعداد این خودروها قرار گرفت و مدیر واحد مربوطه توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد.
همچنین آخرین وضعیت پرونده خودروهای وارداتی در این دیدار از سوی رئیس‌ کل دادگستری استان بوشهر، تشریح شد و رئیس ‌قوه قضائیه نسبت به تسریع در رسیدگی دستوراتی را صادر کرد.
 رئیسی در مورد ماندگاری کالاهایی که در گمرک و سامانه‌های فعال در گمرک جهت پیشگیری از قاچاق را مورد سؤال قرار داد.
وی در ادامه با کارکنان گمرک گفت‌و‌گو کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و در همین زمینه چند دستور خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر صادر کرد.