kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

کشورهای حوزه خلیج‌فارس سیر همدان می‌خورند




همدان- خبرنگار کیهان:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه باید جشنواره سیر همدان به صورت ملی برگزار شود گفت: امسال 30 هزار تن سیر همدان بسته‌بندی و به کشورهای پاکستان، عراق، روسیه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است.
حسین فضلی در جمع خبرنگاران نبود دستگاه پرتودهی سیر در همدان را از جمله مشکلات در این حوزه برشمرد و گفت: با تمام توان به دنبال ثبت جهانی سیر همدان هستیم از این رو انجمن سیر همدان تشکیل شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی با بیان اینکه شرایط مناسب آب و هوایی در کنار حاصلخیزی زمین‌های همدان موجب شده تا به عنوان یکی از مستعدترین استان‌ها در زمینه کشاورزی شناخته شود افزود: کیفیت بالای سیر همدان در بین مصرف‌کنندگان سبب شده تا این محصول به عنوان برند شناخته شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در ادامه از افتتاح 10 پروژه در بخش کشاورزی همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان و اشتغالزایی 147 نفر به بهره‌برداری می رسد.
وی تصریح کرد: این طرح‌ها در بخش‌های دام، طرح‌های نوین آبیاری، مرمت و لایروبی قنوات و احداث گلخانه به بهره‌برداری رسید و همچنین یک مجموعه پرورش شترمرغ کلنگ‌زنی شد. فضلی افزود: استفاده از روش های نوین به‌نژادی در کشاورزی با مصرف آب کمتر، کشاورزی حفاظتی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اولویت‌های طرح‌های کشاورزی شهرستان همدان است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: براساس سند راهبردی توسعه استان در بخش کشاورزی سالانه برای 780 نفر اشتغالزایی در نظر گرفته شده که از ابتدای سال تاکنون زمینه اشتغالزایی 750 نفر فراهم شده است.