kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

ریل‌گذاری ۱۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد مغان تامین اعتبار شد



استاندار اردبیل گفت‌: مطالعه احداث و تکمیل راه آهن اردبیل‌- پارس‌آباد در حال انجام بوده و ریل ‌گذاری ۱۰ کیلومتر این پروژه از سمت اردبیل تامین اعتبار شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو گفت:  راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد تداوم  راه‌آهن اردبیل - میانه بوده  و تلاش بر این است هر چه سریع‌تر با تأمین اعتبار این پروژه از طریق خط ریلی پارس‌آباد به شبکه جهانی وصل شویم.
وی  افزود: بارانداز ریلی پارس‌آباد تحول اساسی در اقتصاد و اشتغال‌زایی منطقه ایجاد می‌کند که طرح مطالعاتی آن نیز در حال اتمام اتمام بوده و در سال آتی اجرایی خواهد شد.
استاندار اردبیل گفت: شهرستان پارس‌آباد به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های خدادادی، زمین حاصل‌خیز و شرایط آب و هوایی همیشه مورد توجه بوده است و با وجود بهره‌مندی از چنین مواهبی می‌توان شاهد توسعه بیش از پیش این شهرستان بود.
وی اضافه کرد: با تکمیل و توسعه شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد تا ۲ سال آتی فعالیت اولین و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور را شاهد خواهیم بود تا در کارآفرینی و رونق تولید نیز بتوان گام اساسی برداشت.
در جریان سفر یک روزه استاندار اردبیل به پارس آباد مغان ۱۰هکتار از گلخانه ۵۰ هکتاری برادران دهنوی در شهرک ۱۵۰۰هکتاری آن شهرستان  افتتاح شد.
به گفته اکبر بهنامجو ، ۴۰۰هکتار از اراضی شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد واگذار شده ۱۵۰ هکتار در حال احداث است و ۲۵ هکتار در حال آماده‌سازی و ۲۰ هکتار قبلا افتتاح
شده است.
وی بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰همه این ۱۵۰۰ هکتار به واجدین شرایط واگذار و به بهره‌برداری می‌رسد و یک میلیون تن با احتساب واگذاری پایاب سد خدا آفرین به محصولات تولید کشاورزی و گلخانه‌ای افزوده می شود.
گفتنی است سازه‌های این گلخانه از اسپانیا وارد شده و آخرین متد سازه‌های سازگار در منطقه است.
همچنین مرکز درمانی خاتم‌الانبیای این شهرستان با زیربنایی ۱۸۰۰ متر در دو طبقه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در زمین اهدایی شورا و شهرداری شهر پارس‌آباد در حاشیه شهر توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء که احداث شده به بهره‌برداری رسید.