kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
وزیر صنعت و معدن:

استان چهارمحال و بختیاری قابلیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد




شهرکرد- خبرنگار کیهان:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان چهارمحال و بختیاری توانمندی‌ها و قابلیت‌های بالایی در زمینه تولید محصولات صنعتی، کشاورزی و معدنی دارد و سالانه 24 هزار تن بادام بسیار مرغوب در این خطه تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: بادام تولید شده باید بدون دخالت‌ واسطه‌ها و دلالان در خود این استان فرآوری، بسته‌بندی و به بازار مصرف در داخل و خارج از کشور صادر شود.
رحمانی اعلام کرد: باید تمرکز صنعت در شهرهای بزرگ متوقف و به مناطق کوچک‌تر و کم‌برخوردارتر هدایت شود.
وی از مدیران کارخانه‌های تولیدی و صنعتی در استان‌های کشور خواست که گردش مالی بانکی، جذب نیروهای مورد نیاز، خرید کالاها و نیازها و امور حمل و نقل را در استان‌های حوزه تحت فعالیت خود انجام دهند و از انجام این موارد در پایتخت کشور خودداری کنند. رحمانی توضیح داد: تحقق این مهم موجب رونق و شکوفایی بیشتر اقتصادی در استان‌های کشور خواهد شد.
وی حفظ تولید موجود کالاها و محصولات و راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده را از جمله دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی وزارت صمت اعلام کرد و گفت: این وزارتخانه در خصوص تحقق کامل موارد یاد شده مصمم است. وی اظهار کرد: دولت برای حمایت از بخش تولید مبلغ 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه صادرات کشور در نظر گرفته است.
رحمانی افزود: از این مبلغ 20 هزار میلیارد ریال آن از صندوق توسعه ملی و 20 هزار میلیارد ریال دیگر از منابع بانکی تامین می‌شود.
وی افزود: این میزان تسهیلات برای ایجاد رونق در حوزه صادرات با کارمزد 14/5 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. رحمانی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری نیز می‌تواند از این فرصت برای افزایش صادرات به عنوان پیشران اقتصاد و زمینه‌ساز رونق تولید بهره‌گیری کند.
وزیر صنعت نیز گفت: تمامی خواسته‌های بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری از طریق معاونان و مسئولان این وزارتخانه پیگیری و اجرایی
خواهد شد.