kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
استاندار:

مهاجرت بی‌رویه از آثار بحران کم‌آبی در استان اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: محصولات گلخانه‌ای حدود یک سوم تولیدات باغی استان را به خود اختصاص داده است.



اصفهان- خبرنگار کیهان:

عباس رضایی تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا در استان را 375 طرح با بیش از 11/5 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی اعلام و بیان کرد: دهه فجر امسال یک هزار و 826 طرح با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 375 میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری رسید.
وی تعداد نخبگان و استعدادهای برتر زیرپوشش استان را 2 هزار و 800 نفر و اصفهان را بعد از تهران دارای بالاترین تعداد نخبه در کل کشور دانست و اضافه کرد: 520 واحد فناور و شرکت دانش‌ بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، مستقر هستند و اصفهان از نظر شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
رضایی یادآور شد: خطر نابودی میراث ایرانی اسلامی در اصفهان، نابودی کشاورزی در بخش‌های میانی و شرق، خشک‌ شدن باغ‌های چند صد ساله و پیامدهای ویرانگر خشک، شدن رودخانه زاینده‌رود بر زندگی و روان مردم از آثار بحران کم‌آبی در این استان است.
وی در ادامه بحران آب در حوضه زاینده‌رود را یک معضل ملی و متعلق به همه کشور ذکر و آلاینده‌های زیست‌محیطی، خشکسالی، مهاجرت بی‌رویه، و کنترل نشده،‌ حاشیه‌نشینی و طرح‌های نیمه تمام به جای مانده از سال‌های گذشته را سیمای محروم این استان برشمرد.
وی افزود: با بهره‌برداری از تونل کوهرنگ سه در آینده نزدیک حدود 60 میلیون مترمکعب آب با پمپاژ از تونل وارد رودخانه خواهد شد.
رضایی اظهار داشت: در حالی که میزان پیشرفت طرح سد کوهرنگ 3 در 10 سال گذشته فقط 21 درصد بوده است این طرح از بهمن سال گذشته تاکنون حدود 41 درصد پیشرفت داشته است.