kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    پولشویی با 158 کارت بانکي
قم- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری سه نفر به اتهام کلاهبرداری و پولشویی از طریق اخذ کارت بانکي 158 فرد کم برخوردار در قم خبر داد. سرتیپ «عبدالرضا آقاخانی» اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعاليت یک شرکت با هدف کمک به نيازمندان از طریق اخذ کارت‌هاي بانکي این افراد به همراه رمز اول و دوم آن موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت. وی گفت: کارآگاهان محل فعاليت این شرکت را مورد رصد قرار داده که مشخص شد سه نفر در حال ثبت‌نام افراد متقاضي در سامانه سجام و سازمان بورس بوده و در همين خصوص نيز تصاوير تمامي مدارک شناسايي افراد را در سيستم اسکن و کارت عابربانک و رمز آنها را نیز اخذ و پس از بررسيهاي دقيق‌تر مشخص شد اين شرکت هيچ گونه مجوز فعاليت در سازمان بورس نداشته و وابسته به هیچ کارگزار و سازمان‌هاي ذي ربط نیست. وی افزود: با توجه به نوع فعاليت افراد مذکور و اخذ غيرمجاز اطلاعات شخصي و مدارک شناسايي مراجعان، پس از هماهنگي قضائی نسبت به دستگیری آنها اقدام و دفتر شرکت نيز پلمب شد.
واژگوني مرگبار
شیراز – خبرنگار کیهان : رئيس پليس راه شمالي استان فارس گفت: بر اثر واژگوني يك سواري 206 در محور دشت‌ ارژن به سمت شيراز، دو نفر كشته و دو نفر نيز مجروح شدند. سرهنگ «عبدالهاشم دهقاني» تصريح كرد: ماموران مطلع شدند كه يك سواري 206 با چهار سرنشين در محور مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن دو نفر از سرنشينان در دم فوت و دو نفر ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند. وی اضافه کرد: نداشتن توجه به جلو از جانب راننده علت وقوع اين حادثه اعلام شد.
قاتل خاموش
کرج – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی انتظامی شهرستان «ساوجبلاغ» ازفوت مرد34ساله براثرگازگرفتگی دراین شهرستان خبر داد.  سرهنگ مهدی فضلی علیشاه ، افزود: ماموران پس از حضور در محل و بررسی موضوع متوجه شدند، مردی34ساله در منزل خود براثر گازگرفتگی و قبل از رسیدن عوامل اورژانس فوت کرده است. وی بیان داشت: جسد متوفی تحویل پزشکی قانونی شد.
حادثه مرگبار رانندگی
ساری – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان آمل از برخورد شش خودرو در کمربندی هراز آمل با یک کشته و سه مصدوم خبر داد.  سرهنگ نعمت اله آزادی ، گفت : در این حادثه دو خودرو کامیون، یک خودروی داف و سه خودرو سواری با هم برخورد کردند. وی خاطرنشان کرد: در این حادثه راننده و سه نفر از سرنشینان یکی از خودروهای سواری مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند. وی با بیان اینکه یکی از این مصدومان حادثه به علت شدت صدمات و جراحت‌های وارده جان باخت، اظهار داشت: علت حادثه در دست بررسی است.
 مفقود شدن صیاد در دریا
گرگان – ایرنا : قایق صیادان گمیشانی با دو ماهی‌گیر در پهنه آبی دریای خزر واژگون شد که بر اثر آن یک نفر مفقود شد اما سرنشین دیگر جان سالم به در برد. این قایق ماهیگیری دارای دو سرنشین بوده که به سبب تند بادهای دریایی در محدوده حوزه کانال خزر شمال شهر گمیش تپه دچار واژگونی شد. یکی از بومیان منطقه گفت: صیادان این قایق در عمق هشت متری و با استفاده از قایق موتوری سبک پنج اسب بخار در حال صیادی بودند که دچار سانحه شدند.
دستگیری کارمند قلابی دادگستری
گرگان – تسنیم : رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: فردی با معرفی خود به عنوان کارمند حفاظت و اطلاعات دادگستری استان از افراد پول می‌گرفت تا رای پرونده را به نفع آنان تغییر دهد. هادی هاشمیان ، با‌اشاره به دستگیری کارمند قلابی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در آزادشهر اظهارداشت: یکی از کسانی که به این کارمند قلابی پول داده بود اما نتیجه پرونده به نفع او صادر نشده بود با مراجعه به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان متوجه شد این فرد کلاهبردار است و فریب خورده است. وی ادامه داد: با تلاش حفاظت و اطلاعات استان این کارچاق کن شناسایی و دستگیر شد، رسیدگی به پرونده این فرد که سابقه دار است در دادسرای آزادشهر آغاز شده است.
انفجار گاز
اسفراین – ایرنا : فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: نشت گاز و انفجار در اسفراین منجر به مرگ چهار نفر در این شهرستان شد.  سرتیپ علیرضا مظاهری ، اظهار داشت: این چهار نفر که بر اساس برآوردهای اولیه کودک هستند در نتیجه نشت گاز و انفجار منزل مسکونی در شهرستان اسفراین جان خود را از دست دادند. وی افزود: بررسی‌ها برای تشخیص علت دقیق این حادثه و نحوه وقوع و جزئیات آن در دست اجرا است.