kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
شیخ عیسی قاسم:

آمریکا با دموکراسی واقعی در کشورهای اسلامی مخالف است

رهبر قیام بحرین گفت: آمریکایی‌ها برخلاف ادعاهای خود، با توسعه دموکراسی واقعی در کشورهای اسلامی مخالفند، زیرا مسلمانان در صورت داشتن آزادی حقیقی، به سمت آموزه‌های استکبارستیز اسلامی حرکت می‌کنند.



قم - خبرنگار کیهان:

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم پنجشنبه‌شب در مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد قیام بحرین در مدرسه امام خمینی(ره) قم هدف اصلی قیام بحرین را در راستای اهداف قیام انبیای الهی و برای برقراری قسط و عدالت در زمین دانست و گفت: ما به‌دنبال اصلاح زمین از ظلم و جهل و بندگی هستیم.
وی بر ضرورت استقامت و پایداری مردم بحرین در این مسیر سخت و ناهموار تأکید کرد و گفت: باید همواره روحیه استکبارستیزی در میان آحاد جامعه زنده و پویا باشد تا بتوان بر طاغوت زمان و مفسدان پیروز شویم.
رهبر قیام بحرین با بیان اینکه حرکت به سمت اصلاح جامعه هزینه‌ها و خسارت‌هایی به‌دنبال دارد، از شهدای انتفاضه بحرین تجلیل کرد و گفت: بر اثر این قیام مردمی، زندگی به سمت اصلاح و کمال و تعالی به پیش می رود.
وی ایمان واقعی و راستین مردم بحرین برای رسیدن به پیروزی را شرط اصلی و اساسی عنوان کرد و افزود: حق همواره پیروز است و این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که پروردگار متعال، مؤمنان را یاری و نصرت خواهد کرد.
شیخ عیسی قاسم در بخش دیگری از سخنان خود، طرح معامله قرن را توطئه‌ای پیچیده برای ضربه زدن به جهان اسلام دانست و گفت: این توطئه امتحانی برای فلسطین و همه کشورهای اسلامی است و امروز همه مسلمانان وظیفه و تکلیف دارند در برابر این خیانت بزرگ ایستادگی کنند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) که بهترین امت بود با تکیه بر آموزه‌های دینی به پیروزی رسید، اظهار داشت: هنوز هم دین و معنویت در تمام شئون جامعه ایرانی جاری و ساری است و ملت غیور ایران اسلامی با همه وجود در برابر جبهه استکبار ایستاده اند.
وی نام و یاد شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامیداشت و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز بدون تکیه بر شرق و غرب و با رهبری های حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای روی پای خود ایستاده و به سمت قله‌های پیشرفت و ترقی گام برمی‌دارد.