kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷

دستگیری اعضای باند اسکیمری با ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در البرز

رئیس ‌پلیس فتا البرز گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا این استان اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری با بیش از ۴۰۰ فقره کلاهبرداری با ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر شدند.

 

 سرهنگ محمد اقبالی، در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: در پی ارسال چندین فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب، تحقیقات اولیه درخصوص چگونگی برداشت از حساب‌ها در دستور کار پلیس فتا این استان قرار گرفت. وی اضافه کرد: در تحقیقات مشخص شد که برداشت‌های انجام شده، از سوی افرادی حرفه‌ای در شهرستان‌های گنبد، تهران، نور و رویان در استان مازندران و همچنین استان البرز صورت گرفته که اقدام به خرید طلا و خودرو در استان‌های مختلف می‌کردند و  تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی هستند.  بلافاصله فروشگاه‌هایی که متهمان از آنها خرید کرده بودند، شناسایی شده و در بررسی پرینت حساب شکات محرز شد که تمام آن‌ها از یک میوه‌فروشی و سوپرمارکت در این مناطق خرید کرده بودند.
 اقبالی گفت: کارشناسان پلیس فتا با تلاش‌های شبانه‌روزی و همکاری ویژه بازپرس شعبه ۲۱ دادسرای ناحیه یک کرج موفق به شناسایی هویت چهار متهم که یک خانم و سه نفر مرد هستند، شدند که پس از انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه آنها در شهرستان‌های مختلف شناسایی و با دریافت نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
 وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو قبضه سلاح کمری، ۵۰۰ عدد کارت بانکی خام و یک دستگاه اسکیمر کشف شد.
وی افزود: تاکنون ۵۰۰ شاکی شناسایی که از مجموع آنها ۱۰۰ نفر مربوط به شهرستان گنبد بوده است.