kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:

تمام‌ شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی تا ۳۰ بهمن تحویل داده می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمام‌ شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی که درخواست برای تعویض و صدور شناسنامه داده بودند، برای شرکت در انتخابات تا ۳۰ بهمن‌ماه تحویل داده می‌شود.




سیف‌اله ابوترابی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: هموطنان به منظور شرکت در انتخابات چنانچه درخواستی مبنی بر تعویض یا صدور شناسنامه مفقودی داشته باشند زودتر اقدام کنند چرا که به درخواست‌ها حداکثر تا ۳۰ بهمن پاسخ داده می‌شود.
ابوترابی افزود: برای جلوگیری از ازدحام کاری، از دو ماه قبل اعلام آمادگی کردیم و در همه شهرها به‌ویژه تهران بزرگ هرگونه خواسته هموطنان اعم از تغییر نام خانوادگی و تعویض اوراق هویتی را سریعا پیگیری می‌کنیم.
رسید کارت هوشمند ملی برای دریافت خدمات بانکی معتبر است
وی همچنین  با بیان اینکه تاکنون ۵۵ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند، گفت: حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نوبت دریافت کارت هوشمند ملی قرار دارند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال در پاسخ به اینکه مدت زمان صدور کارت هوشمند ملی برای برخی از افراد متقاضی صدور این کارت طولانی شده است و مردم برای گرفتن برخی از خدمات از جمله خدمات بانکی، گاهی با مشکل مواجه می‌شوند، اظهار داشت: رسیدی که به متقاضی برای صدور کارت هوشمند ملی داده می‌شود و حاوی اطلاعات هویتی فرد و همچنین شماره پیگیری و ثبت‌نام است، رسیدی است که برای ارائه به بانک‌ها معتبر است و بر این اساس و استعلام‌های هویتی که از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال توسط بانک‌ها به‌صورت برخط گرفته می‌شود، می‌تواند ملاک ارائه خدمت بانکی به متقاضیان باشد. ابوترابی ادامه داد: علاوه‌ بر این، این رسید سریال شناسنامه متقاضیان نیز می‌تواند برای ارائه خدمت توسط بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد، بر این اساس استعلام هویتی از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال به‌صورت برخط انجام می‌شود.