kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶

اخبار کوتاه اجتماعی



درج نشدن «قیمت خودرو»
 به سود دلالان است
تسنیم- سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور با‌اشاره به بحث‌هایی در زمینه لزوم ممنوعیت درج قیمت در سایت‌های فروش خودرو گفت: اینکه قیمت درج نشود نه تنها تاثیری ندارد بلکه به سود دلال‌هاست زیرا وقتی قیمت درج نشود به صورت زیرزمینی و پنهان افزایش قیمت صورت می‌گیرد و کسی هم متوجه نمی‌شود اینها چه می‌کنند؛ اگر ملاک داشته باشیم، درج قیمت بهترین ابزار برای کنترل و یکسان‌سازی قیمت‌هاست؛ کسانی که از درج این قیمت‌ها، مفاسدشان و بی‌ثباتی بازار آشکار می‌شود، مخالف درج قیمت هستند؛ متاسفانه عده‌ای به جای اینکه عوامل اصلی را مدنظر قرار دهند و آن را درمان کنند، سراغ زدن عامل شفافیت بازار می‌روند.
بیش از ۱۹ تن مواد مخدر طی هفته اخیر کشف شد
ستاد مبارزه با مواد مخدر- معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۹ تن مواد مخدر در کشور در یک هفته اخیر خبر داد.
خدمت رسانی ٢٥ تیم عملیات ویژه اورژانس کشور در گیلان
وزارت بهداشت - رئیس‌سازمان اورژانس کشور از حضور ٢٥ تیم عملیات ویژه اورژانس کشور برای خدمت رسانی در استان گیلان خبر داد.
کمک‌های خیرین باید
در جهت افزایش کیفیت سلامت و زندگی باشد
ایرنا- معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سال ۹۶ مردم ایران از درآمدهای خود ۱۳۷ هزار میلیارد صرف سلامت کردند.گفت: موسسات خیریه، پول و کمک‌های خیرین را در جایی هزینه کنند که افزایش بقا دهد یا ارتقا کیفیت زندگی را به همراه داشته و سبب کاهش مرگ‌ومیر شود.
آزادی تعداد ۶۰ نفر
 از زندانیان زن ندامتگاه تهران
دادستانی تهران- به مناسبت ۲۲ بهمن و ولادت حضرت زهرا (س) با دستور دادستان تهران ۶۰ نفر از زندانیانِ زن ندامتگاه تهران با اعطای مرخصی پایان حبس (زنانی که باقیمانده حبس آنها کمتر از ۴ ماه است) آزاد شدند.
درصدی از سرطان‌ها در بین زنان ایرانی مربوط
به سرطان پستان است
وزارت بهداشت- دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان با بیان اینکه 12/5 درصد از کل سرطان‌ها و 27 درصد از سرطان‌ها در بین زنان ایرانی مربوط به سرطان پستان (شایع‌ترین سرطان در بین زنان) است، گفت: در سال 2018 حدود 110 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور داشتیم که 59 هزار نفر از آنها مرد و 51 هزار نفر نیز زن بودند که از این تعداد، 13 هزار و 776 بیمار جدید مبتلا به سرطان پستان شناسایی شدند.
چه افرادی می‌توانند «خون» خود را اهدا کنند؟
فارس- مدیرکل انتقال خون استان تهران در پاسخ به این پرسش که «چه افرادی می‌توانند خون خود را اهدا کنند؟»، اظهار داشت: هر فرد که سلامت کامل داشته باشد می‌تواند خون خود را اهدا کند. از نظر سنی افراد بین 18 تا 60 سال می‌توانند خون بدهند؛ البته افرادی که به صورت مستمر خون می‌دهند تا 65 هم می‌توانند خون اهدا کنند.وزن فرد اهدا‌کننده خون باید بیش از 50 کیلوگرم باشد، مشکل قلبی، عروقی و فشار خون بالا نداشته باشد و داروهای خاصی مصرف نکند؛ ضمن اینکه در روز مراجعه برای اهدای خون سرماخوردگی و تب نداشته باشد تا بتوانند اهدا‌کننده خون باشد.