kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶

تدوین دستورالعمل نظارتی سگ‌های بلاصاحب تهران

مدیرکل محیط‌زیست شهرداری تهران از تدوین دستورالعمل نظارتی سگ‌های بلاصاحب خبر داد و گفت: باید این دستورالعمل در شورای شهر تهران مصوب شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند.



شینا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح نحوه نظارت بر باغ پرندگان تهران اظهارداشت: در فاز نخست این مجموعه با اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همکاری داشته است و مجوزها توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست صادر شده، در طول مدت افتتاح تاکنون نیز بر مجموعه نظارت دارند؛ برای فاز دوم هم پیگیری‌های لازم انجام شده و مجوز بهره‌برداری نیز از اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دریافت شده است.
انصاری به موضوع ساماندهی سگ‌های بلاصاحب ‌اشاره کرد و افزود: در موضوع سگ‌های بلاصاحب چندین جلسه با دستگاه‌های ذی‌ربط همچون ادارات محیط‌زیست، دامپزشکی، فرمانداری تهران و همچنین سمن‌های محیط‌زیستی برگزار کردیم که خروجی آن تدوین دستورالعمل نظارتی بوده که تمامی بخش‌های فرایند اعم از زنده‌گیری، عقیم‌سازی و نگهداری را مشخص می‌کند. این دستورالعمل نهایتا باید به کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران ارائه و مصوبه دریافت کند تا لازم‌الاجرا شود. با این دستورالعمل که تلاش شده نظر فعالان حقوق حیوانات، دامپزشکی و محیط‌زیست در آن لحاظ شود، روند اقدامات در این حوزه شفاف‌سازی خواهد شد.