kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴

جنایت آمریکا در العامریه عراق ۲۹ ساله شد /قتل عام 400 زن و کودک در پناهگاه(پرونده)

مردم عراق سالروزدرگذشت قربانیان جنایت ۲۹ سال پیش آمریکا علیه پناهگاه «العامریه» بغداد را گرامی داشتند. در این جنایت بیش از ۴۰۰ زن، مرد و کودک قتل عام شدند.




 ساعت چهار و نیم بامداد روز ۱۳ فوریه ۱۹۹۱ جنگنده «لاکهید اف-۱۱۷» آمریکا با دو موشک لیزری و نقطه زن، پناهگاه «العامریه» در بغداد را هدف قرار‌داد و تمامی افراد داخل آن در آتش سوختند.
در این حمله اولین موشک به سقف پناهگاه اصابت کرد و موجب ایجاد حفره بزرگ در سقف شد و موشک دوم نیز با ورود از این حفره به در ورودی طبقه اول که شش تن وزن و نیم متر قطر داشت اصابت کرد و در حالی که افراد داخل آن هنگام حمله در خواب بودند، درهای پناهگاه آتش گرفت و کسی نتوانست از آن خارج شود. همچنین امکان ورود به پناهگاه برای نجات نیز وجود نداشت. بر اثر این جنایت آمریکا، ۴۰۸ نفر در آتش سوختند. ۲۶۱ نفر از آنها زن و ۶۲ نفرشان کودک و خردسال بودند. کوچکترین قربانی یک نوزاد هفت روزه بود و هیچ اثری از او بر جای نماند.
به گزارش فارس، عراقی‌ها با گذشت ۲۹ سال از آن روز، هنوز جنایت «جرج بوش» پدر را فراموش نکرده‌اند. آنها در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که هنوز قاتلان و عاملان این جنایت محاکمه نشده‌‌اند.
«مروان الحمدانی» نویسنده عراقی در صفحه فیس بوک خود در این باره نوشت: «امروز سالروز جنایت پناهگاه العامریه در ۱۹۹۱ است... دیروز با امروز چه فرقی کرده است جز اینکه جنایت‌ها ادامه دارد؟» «علی العبیدی» دیگر نویسنده عراقی نیز نوشت: «جنایت‌ها با گذر زمان از بین نمی‌روند... پناهگاه العامریه جنایت تاتار زمان است. جنایتی که هنوز هنوز ادامه دارد».