kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

وزیر داد گستری آمریکا: توئیت‌های ترامپ کار در دولت او را غیر ممکن کرده است

دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا با انتقاد از تویئت‌های وقت و بی‌وقت «دونالد ترامپ» اعلام کرد که توئیت‌های رئیس‌جمهور، انجام کار در دولت وی را غیر ممکن کرده است.



توئیت‌های روزانه ترامپ به یک چالش بزرگ در آمریکا تبدیل شده است. به طوری که «ویلیام بار»، دادستان کل آمریکا با انتقاد شدید از رئیس‌جمهور‌، اعلام کرد که او« باید دست از توئیت زدن درباره وزارت دادگستری بردارد، چون توئیت‌های او انجام کار برای من را غیرممکن می‌سازد».
این اظهارات دادستان کل آمریکا که طی مصاحبه با «ای بی‌سی نیوز» مطرح شد، مشابه صحبت‌های حامیان ترامپ در کنگره آمریکا است که می‌گویند از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنند اما دوست دارند او توئیت‌هایش را کم کند. ویلیام بار در این مصاحبه گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که ترامپ توئیت فرستادن درباره وزارت دادگستری و پرونده‌های کیفری آن را متوقف کند. به گزارش ایسنا وی افزود: من تحت تاثیر قلدری یا اعمال نفوذ هیچ کسی چه کنگره و چه یک سرمقاله روزنامه و یا خود رئیس‌جمهور قرار نمی‌گیرم.   از سوی دیگر، بنا به نوشته گاردین، دادستان کل آمریکا قبول کرده به‌منظور توضیح درباره آنچه دموکرات‌ها «بحران حاکمیت قانون در آمریکا» دانستند، در کنگره حاضر شود. «جری نادلر» رئیس‌کمیته قضایی مجلس نمایندگان در نامه‌ای به بار، نوشته بود که او باید به سؤالاتی مهم درباره نحوه هدایت و رهبری وزارت دادگستری پاسخ دهد. نادلر توضیح داد این سؤالات شامل «تصمیم‌گیری درباره کنار گذاشتن دادستان‌ها و کاهش چشمگیر محکومیت راجر استون مشاور رئیس‌جمهور آمریکا است که به دروغ‌گویی در زمان ادای شهادت پس از یاد کردن سوگند محکوم شده است. اقدامی که باعث شد هر چهار دادستانی که بر روی این پرونده کار می‌کردند به نشانه اعتراض خود را کنار بکشند. «راجر استون» به جرم هفت مورد ادعای دروغ و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، به ۹ سال حبس محکوم شد. رئیس‌جمهور آمریکا در واکنشی، این حکم را «مضحک» دانست و گفت «نباید اجازه داد عدالت به‌صورت ناصحیح اجرا شود».در نهایت مداخله وزارت دادگستری برای کاهش حکم راجر استون به کناره‌گیری چهار دادستان از این پرونده منتج شد. همچنین یکی از این چهار مقام قضایی از سمت خود به عنوان دادستان فدرال استعفا کرد.وزارت دادگستری دلیل کاهش حکم حبس استون را «کهولت سن، [مشکلاتی در زمینه] سلامتی، شرایط شخصی و نداشتن سابقه» عنوان کرد.