kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
واکنش قاطع مقاومت به تهدیدات تل‌آویو

حماس خطاب به نتانیاهو: تو و رژیم صهیونیستی را ریشه‌کن می‌کنیم

جنبش حماس در پاسخ به تهدیدات و رجز خوانی مقامات صهیونیستی، خطاب به نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد، اگر تو حماس را تهدید می‌کنی، حماس نیز وعده می‌دهد که تو را ریشه‌کن خواهد کرد. ما به تو وعده می‌دهیم که از خاکمان خواهی رفت.




مردم فلسطین طی هفته‌های اخیر در واکنش به طفره رفتن رژیم صهیونیستی از عمل به تعهدات خود و عدم کاهش محاصره غزه، مجددا راه‌اندازی بالون‌های آتش‌زا به سمت اراضی‌اشغالی را ازسرگرفته‌اند. رونمایی از معامله قرن نیز باعث شده عملیات مردم فلسطین هم در نوار غزه و هم در کرانه باختری علیه اسرائیل شدت بگیرد. در کنار حملات فلسطینی‌ها، رژیم صهیونیستی نیز به دنبال رونمایی از طرح شوم معامله قرن، به شدت از سوی جامعه جهانی محکوم شده است. در این شرایط، مقامات صهیونیستی ساکنان نوار غزه را تهدید به حمله کرده‌اند.
در این راستا، وزیر خارجه رژیم تل‌آویو ادعا کرده که هیچ شخصی در نوار غزه مصونیت ندارد. یسرائیل کاتس در رابطه با اوضاع امنیتی و تشدید تنش در مرز‌های غزه، مدعی شد که در سایه ادامه حملات موشکی و راه‌اندازی بالون‌های آتش‌زا، هیچ شخصی در غزه مصونیت ندارد و همه مورد هدف قرار خواهند گرفت. در همین حال، وزیر انرژِی رژیم صهیونیستی هم صبح چهارشنبه مدعی شد که ارتش صهیونیستی خود را برای یک عملیات نظامی گسترده علیه غزه آماده می‌کند. وی با‌اشاره به اینکه هیچ راه‌حل سحرآمیزی برای غزه وجود ندارد، ادعا کرد:« هر وقت تصمیم بگیریم، عملیاتی گسترده را علیه این باریکه آغاز خواهیم کرد.»
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هم در مصاحبه‌ای مدعی شد اگر حماس به حملات انتقام‌جویانه خود ادامه دهد، با بزرگترین غافلگیری دوران حیاتش از سوی اسرائیل مواجه خواهد شد. او افزود: نحوه غافلگیری‌ها متفاوت خواهد بود، به ویژه اگر حماس به مسئله راکت‌پراکنی و متوقف کردن ارسال بالن‌های آتش‌زا بی‌توجه بماند. در این راستا، منابع امنیتی حاضر در مقاومت فلسطین نیز از پرواز 20 پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز نوار غزه خبر دادند.
واکنش حماس
در واکنش به این تهدیدات پوچ، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد که این رژیم را از سرزمین فلسطین، بیرون خواهند کرد. «خلیل الحیه» بر تداوم مقاومت در برابر‌اشغالگر صهیونیستی تأکید کرد. الحیه گفت که حماس و تمامی گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین عزم خود را جزم کرده‌اند که در برابر‌اشغالگران بایستند و با معامله قرن مقابله و برای همیشه آنها را ساقط کنند. الحیة خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اگر تو حماس را تهدید می‌کنی، حماس نیز وعده می‌دهد که تو را ریشه‌کن خواهد کرد. ما به تو وعده می‌دهیم که از خاکمان خواهی رفت.» وی همچنین تصریح کرد:« اگر رابطه با اسرائیل قطع نشود و هماهنگی امنیتی متوقف نشود، جهان باور نخواهد کرد که ما مخالف معامله قرن هستیم.» این مسئول حماس با تأکید بر اینکه «ما فلسطینیان باید در حرف و عمل، با این معامله مقابله کنیم»، خاطر نشان کرد، اتحاد ملی فقط زمانی صورت خواهد گرفت که گروه‌های فلسطینی به این اتفاق نظر برسند که اسرائیل دشمن آنان است. الحیه با‌اشاره به اینکه، رژیم صهیونیستی هیچ جایی در سرزمین فلسطین ندارد، گفت:«راه مقابله با معامله قرن، مقاومت با همه ابزارها در برابر‌اشغالگر است.»
تظاهرات اردنی‌ها علیه معامله قرن
اما در ادامه محکومیت‌های معامله قرن، مردم اردن دیروز بار دیگر با برگزاری تظاهراتی مخالفت خود را با طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» اعلام کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات بار دیگر مخالفتشان را با طرح مذکور اعلام و تاکید کردند در کنار ملت فلسطین می‌ایستند. همچنین هزاران فلسطینی صبح جمعه در میان تدابیر امنیتی شدید در مراسم نماز صبح در مسجد مبارک الاقصی شرکت کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، پلیس رژیم صهیونیستی مانع ورود شمار زیادی از نمازگزاران به مسجدالاقصی شد و به این ترتیب هزاران تن در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف مسجد نماز صبح را اقامه کردند. همچنین نظامیان اسرائیلی نمازگزاران را در نزدیکی باب الاسباط هدف حمله قرار‌دادند که در نتیجه آن شماری زخمی و بازداشت شدند.