kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
سخنگوی ستاد تنظیم بازار خبر داد

برخورد با عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاه‌ها ممنوع است و در صورت عرضه کالای خارجی، برخورد قانونی از سوی مراجع نظارتی صورت می‌گیرد.


محمدرضا کلامی با‌ اشاره به نمایشگاه‌های بهاره اظهار داشت: عرضه کالاها با تخفیف مناسب در این نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فروش فوق‌العاده صورت می‌گیرد و برآوردها حکایت از آن دارد که تاکنون برنامه ویژه برگزاری 37 نمایشگاه در سراسر کشور تدوین شده است.
وی درباره محل برگزاری نمایشگاه‌های تهران نیز گفت: نمایشگاه‌های تهران در مکان‌های حکیمیه، بوستان ارم، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، مصلای تهران، شهر آفتاب و بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها بسته به استان از 10 لغایت 25 اسفند ماه متفاوت خواهد بود و در تهران از نیمه اسفندماه آغاز خواهد شد.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌ها با هدف حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده برگزار می‌شود، بیان کرد: عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاه‌ها ممنوع است و در صورت عرضه کالای خارجی، برخورد قانونی از سوی مراجع نظارتی صورت می‌گیرد.
کلامی به الزام سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به تأمین مکفی و حداکثری کالاهای اساسی در نمایشگاه‌ها‌ اشاره کرد و گفت: غرفه ویژه بازرسی اصناف در تمامی نمایشگاه‌ها پیش‌بینی شده و نمونه کالاهای قیمت‌گذاری شده به صورت پلمب در معرض دید مردم و خریداران در غرفه بازرسی قرار می‌گیرد تا به عنوان مبنای قیمت کالا باشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی ادامه داد: جهت رفاه حال شهروندان ساعت کار مراکز عرضه در ایام پایانی سال افزایش خواهد یافت و میوه تنظیم بازار (سیب و پرتقال) ایام پایانی سال تأمین و آماده توزیع است.
در همین زمینه، سید قاسم گل‌گواهی، معاون مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت هم در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌ها و مباشرین تأمین و توزیع‌کننده کالا، علاوه ‌بر اینکه کالاهای اساسی با قیمت‌های مصوب و بدون محدودیت در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد، تلاش شده تا در شبکه‌های مطمئن توزیع از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار نیز، توزیع کالاهای اساسی صورت گیرد.