kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷

آمادگی سازندگان داخلی برای تولید سالانه 700 هزار مخزن سی‌ان‌جی

عضو شورای تولیدکنندگان مخازن سی ان جی از آغاز طرح ملی دوگانه‌سوز کردن رایگان یک میلیون و 464 هزار دستگاه خودرو ناوگان حمل‌ونقل عمومی باری و مسافری خبر داد.



به گزارش فارس، نوید خاصه باف همزمان با مراسم آغاز این طرح گفت: در شرایط فعلی سازندگان داخلی مخازن سی ان جی از آمادگی لازم برای تولید سالانه 700 هزار مخزن جهت نصب بر روی خودروهای مشمول این طرح برخوردار هستند و حتی با فعال سازی ظرفیت‌های جدید ظرف مدت زمان کوتاهی امکان تولید سالانه 900 هزار مخزن سی ان جی در کشور فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح ملی دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی از طریق تبدیل کارگاهی و با نظارت مستقیم سازمان ملی استاندارد در حال اجرا است، افزود: تاکنون بالغ بر 900 کارگاه تبدیل برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده و مدارک خود را ارائه کرده‌اند که تاکنون تعداد 230 کارگاه تاییدیه و مجوز مشارکت در اجرای این طرح را دریافت کرده‌اند و سایر متقاضیان نیز در حال تطبیق و تجهیز کارگاه‌ها و آموزش کارکنان خود طبق ضوابط سازمان ملی استاندارد هستند.
خاصه باف با‌ اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای ایجاد ظرفیت تولید مخازن سی ان جی در کشور افزود: در حال حاضر شرکت پارس ام‌سی‌اس به عنوان یکی از مجموعه‌های تحت نظر ستاد اجرایی فرمان امام در تلاش است تا با راه‌اندازی خط ورق مخازن سی ان جی ظرفیت‌های کشور برای تولید مخازن با استانداردهای روز دنیا را افزایش دهد. با راه‌اندازی این طرح که تمام ماشین‌آلات آن خریداری شده و آماده نصب در مدت زمان کوتاهی است، روند خودکفایی در تامین مواد اولیه تولید مخازن سی ان جی و بی‌نیازی از واردات نیز سرعت خواهد گرفت.
وی در رابطه به نحوه ثبت‌نام از متقاضیان در طرح ملی دوگانه‌سوز‌کردن خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: دارندگان خودروهای ناوگان عمومی شامل تاکسی‌ها و وانت بارها می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی www.irngv.ir نسبت به ثبت درخواست و دریافت نوبت جهت دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای خود اقدام کنند.