kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

بنا: فضای آکادمی المپیک مناسب کشتی‌گیران نیست

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه فضای آکادمی ملی المپیک مناسب کشتی‌گیران نیست گفت: موافق برگزاری اردوهای تیم ملی در باشگاه انقلاب نیستم.




محمد بنا در تازه‌ترین صحبت‌های خود اظهار داشت: یکی ۲ مرتبه تجربه حضور در آکادمی ملی المپیک را داشتم و به این نتیجه رسیدم که این مکان برای برگزاری اردوهای کشتی مناسب نیست. فضای آکادمی المپیک فضایی باز و به قول معروف اروپایی است و مناسب فضای تمرینی کشتی‌گیران نیست. من اعتقادی به حضور کشتی‌گیران در چنین فضاهایی ندارم. کشتی‌گیر اگر موفقیت می‌خواهد باید چند ماه سختی بکشد تا موفق شود. خانه کشتی بهترین مکان برای آماده ‌سازی تیم ملی است و نیازی به برگزاری اردو در آکادمی نمی‌بینم. خانه کشتی سال‌ها محل برگزاری تمرینات تیم ملی بوده و بهترین نتایج هم از آن بیرون آمده است. کشتی‌گیری که می‌خواهد پشت بزرگان دنیا را به تشک بچسباند باید سختی بکشد و فقط به فکر تمرین باشد.
وی درباره انتخاب فرنگی‌کاران اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: برخی‌ها تفکرشان این بود که هر کشتی‌گیری که در جام تختی قهرمان شود حتما باید به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شود، در حالیکه ما اصلا چنین حرفی نزده بودیم اما با این حال ۹۰ درصد تیم را از نفرات نخست جام تختی انتخاب کردیم و تنها در سنگین وزن بنا بر دلایلی ترجیح دادیم میرزازاده را به مسابقات آسیایی اعزام کنیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه کسب قهرمانی در رقابت‌های آسیایی می‌تواند تاثیر خوبی بر روحیه تیم در راه المپیک داشته باشد، گفت: ما در رقابت‌های آسیایی در اوزان سبک کار دشواری داریم اما در سنگین وزن شانس بیشتری خواهیم داشت.