kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

کشف بیش‌ از 7/5 تن مواد مخدر در فارس‌، زاهدان و مشهد

نیروهای انتظامی استانهای فارس‌، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی طی عملیات‌های جداگانه‌ای هفت هزار و 667 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.




به گزارش خبرنگار کیهان از شیراز فرمانده انتظامی استان فارس گفت: یک باند قاچاقچی مواد مخدر در حین انتقال قریب به چهار هزار کیلوگرم تریاک در فارس متلاشی شد.
سرتیپ رهام بخش حبیبی ، افزود: طی عملیاتی ویژه یک باند قاچاقچی مواد مخدر که سه هزار و ۹۰۰ کیلوگرم تریاک را در‌تانکری جاسازی کرده و از شرق کشور وارد استان فارس شده بودند متلاشی شد.
وی با بیان اینکه در این عملیات سه نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، گفت: این باند به‌صورت بین‌المللی اقدام به انتقال مواد مخدر می‌کرد.‌
همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در یک عملیات تیم‌های عملیات ویژه فرماندهی انتظامی زاهدان ضمن انهدام یک باند حرفه‌ای قاچاق، یک هزار و ۲۲۹ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.
سرتیپ محمد قنبری‌، افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان زاهدان از قاچاق محموله سنگین موادمخدر از مناطق مرزی به شهر زاهدان دست یافتند.
وی افزود: تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، با کنترل تحرکات این باند سرانجام یکی از اعضای این باند را که با یک دستگاه سواری در حال جابه‌جایی محموله سنگین موادمخدر در یکی از محورهای فرعی حاشیه شهر زاهدان بود، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تکاوران پلیس پس از طی مسافتی خودرو پراید را در یک اقدام غافلگیرانه با علائم هشدار دهنده متوقف و در بازرسی از آن  ۱۷۹کیلو و۴۰۰گرم موادمخدر از نوع تریاک کشف کردند.
وی بیان کرد: با بازجویی‌های علمی پلیس مخفیگاه همدستان متهم شناسایی و تیم‌های عملیات ویژه فرماندهی انتظامی زاهدان بلافاصله وارد عمل شدند و ضمن دستگیری دوعضو دیگر آن در بازرسی از مخفیگاه آنان ۷۶۲ کیلو  و ۹۵۰ گرم تریاک، ۲۵۰ کیلو و ۸۲ گرم حشیش، ۱۲ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین، چهار کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه، ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم سایر موادمخدر کشف کردند.
قنبری اظهار داشت: دو دستگاه خودرو پژو  و پراید توقیف و یک قبضه سلاح کلاش، ۷۵ فشنگ جنگی  نیز از مخفیگاه سوداگران مرگ کشف شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز گفت: یک محموله ماده مخدر تریاک به وزن دو هزار و ۵۳۸ کیلوگرم از یک دستگاه خودرو تریلر در مسیر جاده بجستان‌- بردسکن واقع در جنوب این استان کشف و ضبط شد.
 سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود‌: واژگونی خودروی تریلر حامل بار فرآورده‌های معدنی که از سیستان و بلوچستان عازم شمال کشور بود در محور بجستان- بردسکن به پلیس اعلام شد.
وی بیان کرد: ماموران انتظامی بجستان بلافاصله در محل حاضر شدند اما راننده و سرنشین تریلر از محل متواری شده‌بودند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این تریلر دو هزار و ۵۳۸ کیلو تریاک کشف شد، قاچاقچیان مواد مخدرکه از صحنه فراری شده بودند نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.