kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

افزایش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز در بیشتر مناطق کشور دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد، گفت: روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.



صادق ضیائیان به ایسنا گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز برای بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان با اشاره به اینکه روز جمعه برای بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران و برف دور از انتظار نیست، ادامه داد: روز شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و از روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.
به گفته وی، طی امروز و فردا خلیج فارس به‌ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران طی  امروز و فردا اظهار داشت: امروز کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و به‌تدریج افزایش ابر و در بعدازظهر بارش پراکنده با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد و جمعه کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.