kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

جمع‌‌آوری 1000 کلاس درس خشتی و گِلی از مهر 97 تاکنون

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی هزینه شده است.




مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره مدارس خشتی و گلی اظهار داشت: از مهرماه سال ۹۷ که اعلام شد مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری می‌شود، تاکنون هزار و ۶ کلاس درس خشتی و گلی جمع‌آوری شده است.
رخشانی‌مهر افزود: میانگین اعتباری که برای جمع‌آوری و جایگزینی هر کلاس درس خشتی و گلی هزینه شده، ۲۰۰ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه برخی از این مدارس خشتی و گلی به آموزش و پرورش تعلق ندارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از مناطق کشور به‌ویژه در سیستان و بلوچستان فاقد مدرسه هستند،‌ اشخاص منازل را به محل تحصیل دانش‌آموزان تبدیل کرده‌اند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: آموزش و پرورش نمی‌تواند منازل شخصی‌ اشخاص را تخریب کند، اما دانش‌آموزان در حال تحصیل در منازل خشتی و گلی به مدارس نوساز آموزش و پرورش منتقل می‌شوند و دیگر در سازه خشتی و گلی تحصیل نمی‌کنند.
رخشانی‌مهر با بیان اینکه جشن پایان مدارس خشتی و گلی در اسفندماه با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، گفت: قرار بود جشن پایان مدارس خشتی و گلی ۲۴ بهمن‌ماه به اتفاق وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان برگزار شود، اما این مراسم با توجه به ایام
دهه فجر با تاخیر در اسفندماه صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در جشن پایان مدارس خشت و گلی اعلام می‌کنیم که در هیچ‌یک از نقاط کشور مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد، اما باید در کنار این موضوع به یاد داشته باشیم که مدارسی با سقف چوبی، مدارس سنگی و کلوخی در مناطق دیگر کشور وجود دارند که نیازمند نوسازی هستند.