kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

«عبداللطیف زیانی» وزیر خارجه جدید آل خلیفه کیست؟

پادشاه بحرین طی حکمی سلطنتی، یک ژنرال بازنشسته و دبیرکل سابق شورای همکاری خلیج‌فارس را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد. از او به عنوان یک چهره ضدایرانی یاد می‌شود.



«حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین طی حکمی «عبداللطیف بن راشد زیانی» را به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور منصوب کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین «بنا»، وی جایگزین «خالد بن احمد آل خلیفه» شده که از سال ۲۰۰۵ تا 2 ژانویه ۲۰۲۰ (12 دی) این منصب را بر عهده داشت و مهم‌ترین دستاوردش صاف کردن جاده عادی‌‌سازی روابط با رژیم اشغال‌گر قدس بود، آن هم تند و تیزتر از هر کشور مرتجع عربی دیگر!
اما «زیانی» کیست؟ او متولد 15 آوریل 1954 (26 فروردین 1333) و مهندس است، او در ضمن ژنرال بازنشسته‌ای است که مدال افتخار(!) شرکت در جنگ یمن و کشتار کودکان را در ائتلاف سعودی بر سینه دارد. «زیانی» که سال ۲۰۱۱ میلادی به دبیرکلی شورای همکاری منصوب شد، اولین نظامی نام گرفت که در این منصب قرار می‌گرفت. «عبداللطیف زیانی» همچنین دانش‌آموخته آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست انگلیس است!
برخی می‌گویند انتظار می‌رود، «زیانی» که رویکرد ضدایرانی او در مواضعش در شورای همکاری خلیج‌فارس کاملاً مشهود بوده، راه وزیر سابق آل خلیفه در ضدیت با جهان اسلام و نزدیکی به رژیم صهیونیستی را با سرعتی زیادتر بپیماید. او یک‌بار گفته بود: «مالکیت جزایر سه گانه جنوب ایران، متعلق به امارات است»! البته ناگفته نماند که خود بحرین استانی از استان‌های ایران بوده، جزایر سه گانه که جای خود دارد.