kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

سربلند و استوار در اولین بهار از گام دوم انقلاب

مردم ایران اسلامی، سربلند و استوار در اولین بهار از گام دوم انقلاب، با حضور حماسی خود چهل ‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

سرویس سیاسی-

چهل ‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور باشکوه مردم ایران اسلامی و مقامات کشوری و لشکری در هوایی سرد و برفی در سراسر کشور برگزار شد.
به عبارت دیگر، جشن چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اولین بهار از گام دوم انقلاب بود.
در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب آمده است: «انقلاب اسلامی ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتّی مظلوم بوده است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه ننگ بسیاری از قیامها و جنبش‌ها است، نشده است. در هیچ معرکه‌ای حتّی با آمریکا و صدّام، گلوله اوّل را شلّیک نکرده و در همه موارد، پس از حمله دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. این جوانمردی و مروّت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد».
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده‌اند: «امّا پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه قفلها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. آنچه می‌گویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّت‌های عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌ام و برحذر می‌دارم. در طول این چهل سال‌- و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».
در ادامه تصریح شده است: «شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. نشانه‌های امیدبخش - که به برخی از آنها ‌اشاره شد- در برابر چشم شما است. رویش‌های انقلاب بسی فراتر از ریزش‌ها است و دست‌ودلهای امین و خدمتگزار، بمراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه‌دوختگان است. دنیا به جوان ایرانی و پایداری ایرانی و ابتکارهای ایرانی، در بسیاری از عرصه‌ها با چشم تکریم و احترام می‌نگرد. قدر خود را بدانید و با قوّت خداداد، به سوی آینده‌خیز بردارید و حماسه بیافرینید».
یوم‌الله بیست و دوم بهمن، نقطه اوج وحدت و حضور آکنده از بصیرت و آگاهی ملت و بازتعریف حمایت ۴ دهه از انقلاب اسلامی است. حضور حماسی و وحدت‌بخش مردم ایران در راهپیمایی باشکوه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر میهن اسلامی ایران برای عموم مردم و سیاستمداران دنیا، معنایی متفاوت داشت که برای دوستان مایه نشاط و امید و برای دشمنان زبون این انقلاب مایه یأس و ناامیدی است.
دیروز همه دنیا شاهد بود که در تمامی شهرها و روستاهای کشور، مردم ایران با هر بینش سیاسی، هر نوع سلیقه اجتماعی و از هر دین، قوم و نژادی همه یک‌صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد زد.
امروز ملت انقلابی ایران اسلامی در سراسر کشور بار دیگر با حضور حماسی و آمیخته با بصیرت خود در صحنه آوردگاه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه، «شکوه وحدت و همبستگی حضور ملی، عزت و عظمت و اقتدار» خویش را به‌نمایش گذارده و با آرمان‌های بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام‌خمینی‌«ره» و شهدا و مقام‌معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنند.
لشکر میلیونی سلیمانی
جشن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مقارن بود.
دیروز میلیون‌ها نفر از مردم ایران آمدند تا ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب، بر تداوم راه سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تاکید کنند؛ در یوم‌الله 22 بهمن، مسیرهای راهپیمایی و خیابان‌های اعلام شده راهپیمایی در سراسر کشور مملو از جمعیت بود و اقشار مختلف مردم در حالی که پرچم‌های سه رنگ ایران را در دست دارند با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود» و «مرگ بر انگلیس» انزجار خود را از مستکبران عالم و جنایتکاران نشان دادند و اعلام کردند که دشمنان و توطئه‌گران با جنگ‌های فرهنگی، نظامی و اقتصادی نخواهند توانست خللی در اراده پولادین مردم ایران ایجاد کنند.
مردم ایران اسلامی همچنین با در دست داشتن نوشته‌هایی مانند «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» و... اخلاص، ایمان و ولایتمداری خود را به جهانیان نشان دادند.
کار انقلابی یعنی، خوشحال کردم مردم ایران
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح دیروز در مراسم ۲۲ بهمن تهران، گفت: هر وقت اقدامی کردیم که 83 میلیون را خوشحال کردیم کارمان انقلابی است ولی هر وقت تعدادی را نگران و بعضی‌ها را مردد کردیم باید فکر کنیم کجای کار ما ایراد دارد؟ در بسیاری از موارد این و آن نادرست است. مقاومت یا دیپلماسی؟ هر دو درست است مقاومت و دیپلماسی.
روحانی افزود: شهید سلیمانی کسی بود که در میدان جنگ سردار قوی میدان جنگ بود و در میدان مذاکره دیپلمات قدرتمند و عزتمند بود.
وی در ادامه گفت: دعوای ما با آمریکا دعوای انتخاب است؛ ما می‌گوییم مردم ایران حق انتخاب دارند و دشمنان می‌گویند حق انتخاب ندارید و باید به 41 سال پیش بازگردید.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم عزیز؛ یکی از بالاترین ارزش‌های ملی و دینی ما انتخاب و قدرت انتخاب است؛ بتوانیم بین دو راه، راه بهتر را برگزینیم؛ بتوانیم بین چند راه، راهی که بهتر است برگزینیم؛ انتخاب یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است؛ ممکن است در این انتخابات گله و انتقاد داشته باشیم،‌اشکالی ندارد؛ انتقاد آزاد است، اما مردم عزیز ایران؛ انتقاد باشد و منتقد باشیم، ولی خواهش می‌کنم انفعال نباشد و منفعل نشویم. بخاطر این کار یا آن کار، بخاطر این اقدام یا آن اقدام، با صندوق رأی قهر نکنیم. انتخابات و صندوق رأی منجی ماست.
مداحی میثم مطیعی
میثم مطیعی ذاکر اهل‌بیت‌(ع) با حضور در جایگاه خبرنگاران واقع در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران ابیاتی را در رسای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سرود.
در بخشی از شعر سروده شده توسط میثم مطیعی آمده است: «اربااربا شدی که پیش ستم؛ لحظه‌ای سر  فرو نیندازیم؛ این صدای رسای غیرت توست؛ اهل سازش شویم می‌بازیم».
قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن
در راهپیمایی سراسری و باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن امسال، قطعنامه‌ای در ۶ بند قرائت شد.
در بخشی از قطعنامه مذکور تاکید شد: ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن (قدس الله نفسه الزکیه) و تجدید عهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ایمان و غیرت دینی، انقلابی‌گری، ولایتمداری، مقاومت، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تحقق عملی مفاد بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی را موجب تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی و عزّت و کرامت روزافزون ایران اسلامی می دانیم.
در بخش دیگری از قطعنامه راهپیمایی 22 بهمن 98 آمده است: برگزاری انتخابات پرشور را مظهر عظمت و پشتوانه امنیت ملّی و مصداق عینیِ جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته، تمامی هم‌میهنان بصیر و دشمن‌شناس واجد شرایط رأی را به هوشیاری در برابر سیاه‌نمایی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح با ویژگی تدیّن، انقلابی‌گری، ولایتمداری، تفکر بسیجی و جهادی، ضدفساد و خادم صدیق مردم و نظام دینی بودن از بین نامزدها را با هدف عمل به وظیفة شرعی، انقلابی و ملّی در مقطع حساس کنونی، و تشکیل مجلس قوی لازمه تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حل اساسی مشکلات و عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی دعوت می‌نماییم.
تفکر غیرانقلابی
نگاهش به دستان دیگران است
همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از مسئولین کشوری با حضور در این مراسم در جمع مردم به سخنرانی پرداختند.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس ‌قوه قضائیه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار داشت: آنچه امروز خواست مردم بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی است، شکل گرفتن همه اجزای نظام در طراز اهداف شکوهمند اسلامی است.
آیت‌الله رئیسی افزود: تفکر غیرانقلابی به‌جای اینکه نگاه به داشته‌های ایران عزیز ما باشد نگاهش به دستان و چشمان دیگران است.
وی خاطرنشان کرد: تفکر غیرانقلابی، نگاهش به سیاست، سیاست مقاومتی نیست، پیامش به جای مقاومت مذاکره است، در حالیکه مردم در تشییع حاج قاسم اثبات کردند رأی آنها مقاومت است، نه مذاکره!
رئیس ‌قوه قضائیه با تاکید بر اینکه برای مبارزه با فساد که با چهره انقلاب سازگاری ندارد مردم پشتوانه عظیمی هستند، تصریح کرد: پیام‌های ۲۲ بهمن ۹۸ این است که ایرانی باید قوی شود.
مردم به افراد دروغگو رأی ندهند
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان با حضور در یوم الله ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: این انقلاب دلیلی بر خداشناسی است لذا تمام قدرت‌ها سعی کردن این انقلاب را بشکنند، اما آنها شکسته شدند و این انقلاب نشکست و خدا یار و یاور ماست.
آیت‌الله جنتی با ‌اشاره به موضوع انتخابات افزود: مردم باید کسی را انتخاب کنند که راستگو باشد. مردم اگر دیدند نامزدی راست می‌گوید باید به آن رأی بدهند، اما اگر دیدند نامزدی دروغ می‌گوید نباید به آن رأی دهند.
همچنین آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز ضمن شرکت در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم، گفت: این راهپیمایی پیام بسیار روشنی برای سلطه گران جهان دارد که انقلاب اسلامی در مسیر آرمان‌ها و اهداف خودش باصلابت به‌پیش می‌رود.
حضور در انتخابات دوم اسفند،
تکمیل راهپیمایی 22 بهمن
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران در سخنرانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن کرمان با‌اشاره به شکوه مراسم تشییع حاج قاسم در کشور افزود: مسئله حاج ‌قاسم مسئله فرد نیست مسئله یک جریان و یک مکتب است از ساعت شهادتش که رهبری پیام دادند و به هر مناسبتی در این چهل روز از شهید سلیمانی یاد کردند معنایش این است که این مکتب بماند.
آیت‌الله خاتمی، حضور در پای صندوق‌های رأی را بیعت با نظام، امام، ولایت و شهیدان دانست و با ‌اشاره به اینکه حضور در انتخابات دوم اسفند، تکمیل راهپیمایی 22 بهمن است، گفت: حضور در انتخابات حق است و تکلیف و با انتخاب نمایندگان اصلح سرنوشتمان را رقم می‌زنیم.
انتقام سخت و محکمی برای دشمن در راه است
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن کرج با  بیان اینکه چهل روز از داغ حق طلبان و همه مبارزان مقابل رژیم نحس و نجس صهیونیستی، می‌گذرد، افزود: عروج خونین سرباز ولایت از یاد ملت‌های انقلابی پاک نخواهد شد، تروریست‌های آمریکایی ضربه عین‌السد را فقط یک سیلی تلقی کنند.
امیر سرلشکر موسوی در ادامه گفت: انتقام سخت و محکمی برای دشمن در راه است. هرچه دست را برای زدن سیلی بعدی بالاتر ببریم ضربه محکم‌تری را به دشمن خواهیم زد.
ملت ایران، محاسبات استکبار را بر هم ریخته است
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی مراسم چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در جمع مردم ساری با‌ اشاره به اینکه پیام ملت ایران پس از شهادت سردار سلیمانی این بوده که با قدرت پایگاه آمریکایی را در عین‌الاسد نابود کرده و این نشانه قدرت ملت ایران است گفت: آمریکایی‌ها اکنون به قدرت ملت ایران پی‌بردند و ملت ایران 41 سال با تکیه بر وعده‌های الهی این قدرت را ایجاد کردند و تمام محاسبات استکباری برهم ریخته و قدرتی شکل گرفته که جوانان و آحاد مردم در پرتو این انقلاب، قدرتی را تولید که آمریکا و همه قدرت‌های شیطانی را به حیرت آورده است.
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران نیز در جمع مردم بیرجند در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه، اظهار داشت: ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و شروع گام دوم انقلاب توأمان با دستاوردهای قابل‌توجه ملت ایران و شکست‌های دشمن است.
همچنین سردار محمد دهقان، مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: انتخابات دوم اسفند در پیش است و ملت باید افرادی را انتخاب کنند که بیان همین خواسته‌هایی باشد که امروز در راهپیمایی بیان کردند، افرادی توانمند، خلاق، انقلابی، شجاع، مؤمن دارای روحیه جهادی، طرفدار عدالت و کسی که از فریاد کشیدن علیه نظام سلطه ابایی ندارد.
محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه نیز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان گرگان گفت: دشمن با ترور سردار سلیمانی حقارت و ذلت خودش در برابر انقلاب اسلامی را نشان داد.
برف و باران هم مانع حضور مردم ایران نشد
دیروز مردم ایران اسلامی علاوه ‌بر تهران در بیش از هزار شهرستان،‌ شهر و بخش و هم‌چنین در بیش از ۴ هزار روستا با حضور در خیابان‌های سراسر کشور چهل‌و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
یکی از نکات قابل توجه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال این بود این مراسم در برخی مناطق از جمله مناطق مختلف استان گیلان زیر بارش شدید برف برگزار شد.
برف و باران هم مانع حضور مردم در این مراسم بزرگ نشد و پیر و جوان و زن و مرد با در دست داشتن پرچم ایران اسلامی، چهل‌ویکمین بهار آزادی را جشن خواهند گرفت و با سر دادن شعارهای «هیهات منا الذله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» پیام استکبارستیزی خود را به گوش جهانیان رساندند.
از به آتش کشیدن دلار تا سرود 1357 نفری
به آتش کشیدن دلار، اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان اراکی، برپایی نماز جماعت ظهر و عصر، حضور چشمگیر کودکان و آینده سازان انقلاب اسلامی، حضور گروهی از جوانان ایرانی با در دست داشتن پرچم «الحشد‌الشعبی»، دست نوشته‌های مردم به زبان انگلیسی خطاب به آمریکایی‌ها، آتش‌زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی، دست نوشته جالب تعدادی از جوانان با این عنوان «شاگردان سلیمانی، سربازان قاآنی، کنایه راهپیمایان به معامله قرن با این دست نوشته «مقاومت قرن، بزرگ‌تر از معامله قرن»، حرکت نمادین زندانی کردن ترامپ و بن سلمان، تابوت تروریست‌های آمریکایی و...از حواشی جالب و دیدنی جشن چهل‌و‌یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود.