kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۲۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳

دموکرات‌های سنا از ترس ترامپ به کمک جمهوری خواهان افشاگر رفتند!

رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا طی نامه‌ای از ۷۴ بازرس کل این کشور خواست تا از مقام‌های افشاگر مشغول به کار در دولت این کشور محافظت کنند چرا که «دونالد ترامپ» برای آنها هم احتمالا خواب‌هایی دیده است.


سرویس خارجی-

رئیس‌جمهور آمریکا، طی روزهای اخیر و به دنبال پایان جلسات استیضاح در سنای آمریکا چند مقام کلیدی دولت خود را به تلافی افشاگری و مواضع آنها در تحقیقات مربوط به استیضاحش برکنار کرد. طی روزهای اخیر این اقدام ترامپ با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی دموکرات‌ها رو به رو شده است.
در جدیدترین مورد از این واکنش‌ها «چاک شومر»، رهبر دموکرات‌های مجلس سنا در نامه‌ای که روز دوشنبه برای بازرس کل وزارت دفاع آمریکا نوشت عنوان کرد، سرهنگ الکساندر ویندمن بعد از آنکه شجاعانه قدم جلو گذاشت تا حقیقت را بگوید هدف حملات شرورانه ترامپ قرار گرفت. به گفته «شومر» اخراج «ویندمن» و حتی «یوگنی ویندمن»، برادر دوقلوی او نیز که به عنوان وکیل کاخ سفید کار می‌کرد و همچنین اخراج «گوردون ساندلند» سفیر دولت ترامپ در اتحادیه اروپا،«نیازمند توجه ویژه است». این سه نفر جزو ۱۷ نفری هستند که در جریان تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ به صورت علنی یا خصوصی به ایراد شهادت پرداختند. به گزارش ایسنا، وی در عین حال نامه‌هایی مشابه برای کل ۷۴ بازرس کل آمریکا ارسال و از آنها درخواست کرده تا با اتخاذ گام‌هایی فوری درباره «هر مورد از تلافی‌جویی علیه هر کسی که افشاگری‌های محافظت شده درباره سوءرفتار ریاست جمهوری به کنگره یا بازرسین کل ارائه کرده یا در آینده ارائه خواهد کرد» تحقیق شود. نانسی پلوسی پیش از این اقدام ترامپ در اخراج این عده را «شرم‌آور» توصیف کرده بود.