kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۱۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰

آن‌سوی عملیات فریب اصلاح‌طلبان آنها برای هر 290 کرسی نامزد معرفی می‌کنند(خبر ویژه)

بی‌صداقتی مدعیان اصلاحات درباره نداشتن نامزد در انتخابات به‌تدریج آشکار می‌شود.



برخی افراد برجسته این طیف طی یک سال گذشته بارها مطرح کرده‌اند که به‌خاطر کارنامه بد دولت و فراکسیون امید، انتخابات را می‌بازند چنان‌که کسانی مثل عبداله ناصری، زیباکلام و... تصریح کردند اصلاح‌طلبان در تهران، 30 بر هیچ انتخابات را می‌بازند.
دقیقا به همین دلیل هم هست که طیف مذکور طی چند ماه گذشته، تاکتیک گم کردن صورت مسئله اصلی انتخابات با جنجال و مظلوم‌نمایی را در پیش گرفته‌اند. چنان که در یک تبلیغات پرحجم ادعا کردند نامزدی برای شرکت در انتخابات ندارند. برخی فعالان این طیف نظیر غلامرضا انصاری، عبدی، آرمین، رسولی و دیگران، با ادبیات‌های شبیه هم ادعا کردند تکلیف 158 یا 190 کرسی از پیش معلوم شده و هیچ رقابتی بر سر آنها نخواهد بود! حتی امثال عبدی ادعا کردند انتخابات برای اصلاح‌طلبان بلاموضوع شده است.
اما اخیرا اظهاراتی که نقض ادعای مذکور است شنیده می‌شود، حاکی از اینکه اصلاح‌طلبان برخلاف ژست چند هفته اخیر، در انتخابات نامزد معرفی می‌کنند و حضور جدی خواهند داشت. آنها همین نمایش را در سال 94 نیز ترتیب داده بودند.
در همین زمینه علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید به عصر ایران گفت: اصلاح‌طلبان در تهران لیست انتخاباتی می‌دهند. وی پیش‌بینی کرده تعداد بیشتری از نامزدها تایید صلاحیت شوند.
در همین حال روزنامه آفتاب یزد در گزارش مفصلی نوشت: اصلاح‌طلبان لیست می‌دهند.
این روزنامه می‌افزاید: یک منبع آگاه در این‌باره از تلاش‌های مضاعف اصلاح‌طلبان خبر داد و گفت: اصلاح‌طلبان تمامی تلاششان را برای اینکه در تمام شهرها لیست داشته باشند انجام می‌دهند و برای این مهم علی‌رغم رد صلاحیت برخی اصلاح‌طلبان به سراغ چهره‌های ناشناخته با درون‌مایه اصلاح‌طلبی برای تشکیل لیست می‌روند.
این فرد در این‌باره اظهار کرد: در سال 94 نیز لیست امید به غیر از چند تن با چهره‌های ناشناخته‌ای بسته شد، اما دیدیم که در آن موقع چهره‌های ناشناخته‌ای مانند محمود صادقی و پروانه سلحشوری که مردم آنها را نمی‌شناختند شناخته شدند.
روزنامه آرمان نیز در گزارشی نوشت: موسوی لاری نایب‌رئيس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید ما در انتخابات لیست می‌دهیم.
مرور زمان قطعا نشان خواهد داد که اصلاح‌طلبان برای هر 290 کرسی نمایندگی مجلس نامزد دارند. بلکه آنها پیشا‌پیش برای ثبت‌نام چند برابری برنامه‌ریزی کرده بودند و اکنون یکی از مشکلات‌شان، همین تعدد نامزدهای احزاب مختلف اصلاح‌طلب است.